MS Windows
briani 27239
avi-fil uden lyd
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 29-04-07 22:07

Endnu et problem med Windows Vista Home Premium:

I Windows Media Player 11 på min gamle pc (Windows XP SP2) kan jeg uden
problemer afspille et lille videoklip i avi-format, men på den ny
Vista-baserede pc får jeg kun lyden.

Har nogen en ikke for teknisk løsning uden forslag om at downloade 117
codecs?

hilsen

Flemming

--
Flemming Chr. Nielsen
Astilbehaven 159, 1

Fra : Taba

Dato : 29-04-07 22:20

> Har nogen en ikke for teknisk løsning uden forslag om at downloade 117
> codecs?

Prøv at hent og installer ffdshow og se om ikke det virker. Det er et
filter til at afspille en del forskellig Mpeg4, heriblandt DivX og XviD.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 29-04-07 22:52

Når jeg går ind på ffdshow som det første hit på Google-dk og vil downloade,
sker der ikke andet, end at jeg får et løfte om, at download går i gang om
få sekunder.

Jeg er nu heller ikke meget for at hente noget, der får en lidt tvetydig
omtale på Google: ffdshow kan åbenbart skaffe nye problemer.

hilsen

Flemming

Fra : Hagar

Dato : 30-04-07 04:44

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
en meddelelse news:463514ac$0$13997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg er nu heller ikke meget for at hente noget, der får en lidt tvetydig
> omtale på Google: ffdshow kan åbenbart skaffe nye problemer.

Prøv med VLC player http://www.videolan.org/

Hagar

Fra : Taba

Dato : 01-05-07 17:14

> Når jeg går ind på ffdshow som det første hit på Google-dk og vil
> downloade, sker der ikke andet, end at jeg får et løfte om, at download
> går i gang om få sekunder.

Det her link virkede for 2 minutter siden:
http://sourceforge.net/project/downloading.php?group_id=53761&use_mirror=ovh&filename=ffdshow-20020617.exe&30869498

> Jeg er nu heller ikke meget for at hente noget, der får en lidt tvetydig
> omtale på Google: ffdshow kan åbenbart skaffe nye problemer.

Jeg har nu aldrig haft problemer med ffdshow, og den er installeret på
alle de maskiner jeg er kommet i nærheden af som ikke skulle bruges til
encoding i Mpeg4 format. ffdshow og et ac3 filter som også kan findes
på sourceforge, så kan man afspille ret meget i hvilket som helst medie
afspiller.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Ditte H

Dato : 30-04-07 08:51

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
meddelelsen news:46350a0c$0$13981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Vista-baserede pc får jeg kun lyden.
>
> Har nogen en ikke for teknisk løsning uden forslag om at downloade 117

Hej Flemming

Jeg fik tidligere et råd om at prøve med Gspot, nåede ikke at prøve det, da
en anden havde henvist mig til et codec der virker.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=gspot&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3D

Hilsen Ditte

Fra : Anders

Dato : 30-04-07 08:57

Gå ind på Google.dk og skriv 'codecs all in 1' så skal du bare se !

"flemming chr. nielsen" <flemming.chr.nielsen@webspeed.dk(remove)> skrev i
en meddelelse news:46350a0c$0$13981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...