MS Windows
briani 27239
Filter tast Win XP Pro
Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-07 06:56

Når jeg holder SHIFT nede i for lang tid "reagerer" Windows meget
uhensigtsmæssigt med en meddelelse om filtertastfunktioner, som jeg siger
annulér til (Og jeg hader disse hjælpepopupfunktionsvinduer, som bare
ødelægger alt skrivearbejhde). Det har så bare det kedelige resultat, at
selvom denne funktion så skulle være ude af drift, så bliver det næste lange
stykke tid, jeg skriver et helvede, fordi Windows insisterer på, at skrive
alt med Stort, at indhegne tekst tilfældigt osv.

Mit spørgsmål er: Hvordan sletter, destruerer/fjerner jeg denne irriterende
filter-funktion med samt popup, som jeg absolut ikke har bedt om at blande
sig, helt og aldeles? Så den aldrig kommer igen? Findes der en
afinstalleringsfunktion?

MVH
Rune Jensen

--
Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.
runeofdenmark snabela gmail punktum com

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 29-04-07 08:18

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at blande sig, helt og aldeles? Så den aldrig kommer igen? Findes der

Det er "Træge taster" funktionen, hvis du har trykket "Shift" mange gange.
Du tapper blot et par gange på Shift, og vælger "indstillinger"
Du kommer nu ind i indstillinger for "hjælp til handicappede"
Her trykker du på "indstillinger" for "Træge taster"
- Fjern alle flueben og tryk "ok"
- Tryk på "indstillinger" for "Filtertaster"
- Fjern alle flueben og tryk "ok"

Tryk "ok" igen og luk vinduet.

Så er det slået fra!

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-07 09:00

"CarstenGP (8381)" skrev i en meddelelse...

> Det er "Træge taster" funktionen, hvis du har trykket "Shift" mange gange.

Den fremkommer, hvis man holder SHIFT nede i 8 sekunder, står der på
popuppen... meget brugeruvenligt, må jeg sige.

> [...]
> Her trykker du på "indstillinger" for "Træge taster"
> - Fjern alle flueben og tryk "ok"
> - Tryk på "indstillinger" for "Filtertaster"

Mange tak... det tog så lidt tid, før Windows accepterede det, men det
lykkedes tilsyneladende

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-07 09:19

"Rune Jensen" skrev i en meddelelse...

> Mange tak... det tog så lidt tid, før Windows accepterede det, men det
> lykkedes tilsyneladende

En søgning på Google gav resultat, at rigtigt mange er utilfredse med denne
funktion, og jeg fandt også en lille opskrift på afinstall - man kan nemlig
ikke umiddelbart afinstallere denne funktion under "Tilføj/fjern"
programmer -
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/233740.html

Nogen, som véd, om fremgangsmåden virker? Eller er der andre metoder i
f.eks. opstartsconfig?

MVH
Rune Jensen

Fra : Ole C

Dato : 29-04-07 09:59

Rune Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> irriterende filter-funktion med samt popup, som jeg absolut ikke har
> bedt om at blande sig, helt og aldeles? Så den aldrig kommer igen?

Her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Søg efter "Sticky keys" for at finde et par filer der disabler/sletter
funktionen i Registry.

--
vh
Ole C.

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-04-07 20:14

"Ole C" skrev i en meddelelse...

> Her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
> Søg efter "Sticky keys" for at finde et par filer der disabler/sletter
> funktionen i Registry.

Jeg takker og tager et kif på det

MVH
Rune Jensen