MS Windows
briani 27239
hvor ligger Danske Bank sine filer ved net~
Fra : Peter Holm

Dato : 28-04-07 21:01

hej
skal flytte data fra en pc til en ny.
Bla skal netbank fra Dansk Bank flyttes.
Men hvor er filerne til dette gemt?

Mvh
Peter

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-04-07 21:47

On Apr 28, 10:00 pm, "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com>
wrote:
> skal flytte data fra en pc til en ny.
> Bla skal netbank fra Dansk Bank flyttes.
> Men hvor er filerne til dette gemt?

1) Lav en sikkerhedskopi:
https://www.danskebank.dk/help/FAQNB2001x0%A4DB%A4NB%A4DA

2) Installer nøglefilen på din nye pc:
https://www.danskebank.dk/help/FAQNB2002x0¤DB¤NB¤DA

\\kristian

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 28-04-07 22:15

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> hej
> skal flytte data fra en pc til en ny.
> Bla skal netbank fra Dansk Bank flyttes.
> [...]
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\e-Safekey\

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-07 22:50

CarstenGP (8381) skrev:

> C:\Documents and Settings\All Users\Application
> Data\e-Safekey\

Det lyder da uhyggeligt at \All Users\ har adgang til de
informationer som den enkelte \Bruger\ bruger til sin
netbank

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 29-04-07 08:09

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Det lyder da uhyggeligt at \All Users\ har adgang til de
> informationer som den enkelte \Bruger\ bruger til sin
> netbank

Det er jo heller ikke alle, der har den liggende på PC'en.
Men det er altså standardplaceringen.
Man kommer jo heller ikke langt med nøglen alene!

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-04-07 11:47

CarstenGP (8381) wrote:
> "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Det er jo heller ikke alle, der har den liggende på PC'en.
> Men det er altså standardplaceringen.
> Man kommer jo heller ikke langt med nøglen alene!

Nej, og slet ikke nu, hvor de rent faktisk låser nøglen til maskinens
hardware.
Skal den bruges på en anden maskine, skal brugeren først aktivt låse den op
efter log-in til sin netbank.

Derudover kan standardplaceringen ændres samme sted, hvis det er dét man
ønsker.
Så den kan sagtens flyttes til en mappe hvor man kun selv har adgang.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-07 23:02

Allan Vebel skrev:

> Det lyder da uhyggeligt at \All Users\ har adgang til de
> informationer som den enkelte \Bruger\ bruger til sin
> netbank

Det er værre med Nordeas netbank f.eks. Nøglen skal ligge i en
mappe ved navn Unisecur i roden af C. Ligger den andre steder,
skal man pege browseren hen til den hver gang, man ønsker at logge
på sin netbank, og hvem gider det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-07 23:38

Thomas G. Madsen skrev:

> Det er værre med Nordeas netbank f.eks. Nøglen
> skal ligge i en mappe ved navn Unisecur i roden
> af C.

Banken vil gøre det så nemt for brugeren som muligt,
men går det ud over sikkerheden, er det en anden
sag.

Vores bankoplysninger ligge på min hustrus pc, og
dem har jeg slet ikke adgang til, selv om jeg har
administratoradgang til vores netværk.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 28-04-07 23:35

CarstenGP (8381) wrote:
> "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\e-Safekey\

takker
peter

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 29-04-07 08:10

> takker
> peter

Selv tak!

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 29-04-07 10:25

Jeg har min nøgle til netbanken på en usb stick. så kan jeg komme i banken
ligegyldig hvor jeg befinder mig, om det er på Nordpolen eller i Australien,
er det bare at gå på nettet, og stikke usbén i og så er der adgang til
diverse konto. Og så er det helelr ikke muligt for en hacker at snuppe
nøglen, kun i det øjeblik jeg bruger usbén.