MS Windows
briani 27239
Windows Media Center - forvirring
Fra : Peter Fischer

Dato : 28-04-07 16:34

Hej.

Jeg har kig på denne til min svigerfar:
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4200541140

Jeg har forgæves søgt på google og microsoft.dk for at finde ud af mere
om Media Center XP.
Findes der kun én version? Eller er der en home og en pro udgave??
Kan den remote management styres?

m.v.h.

Peter Fischer, Salngerup

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-04-07 19:00

Peter Fischer skrev:

> Jeg har forgæves søgt på google og microsoft.dk for at finde ud
> af mere om Media Center XP.

Har du også kigget på:
<http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/default.mspx> ?

> Findes der kun én version?

Der findes Windows XP Media Center Edition 2005, Vista Home Premium
og Vista Ultimate. Se evt:
<http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx>.

> Eller er der en home og en pro udgave??

Det er hverken en Home eller Pro. Snarere en mellemting imellem de to.

> Kan den remote management styres?

Ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Fischer

Dato : 29-04-07 06:59

Thomas G. Madsen skrev:

> Har du også kigget på:
> <http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/default.mspx> ?

Ja, der gav jeg op ... alt for non-nørd til mig

> [...]
>
> Det er hverken en Home eller Pro. Snarere en mellemting imellem de to.

Ok ... tak for info.

Tror jeg finder en winxp pro maskine alligevel.
Det ved man da hvad er.

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-07 13:24

Peter Fischer wrote:
> Tror jeg finder en winxp pro maskine alligevel.
> Det ved man da hvad er.

Som en har nævnt i et tidligere indlæg, så er MCE "bare" en mellemting
mellem Pro og Home.

Det er mest en Pro, hvor der dog mangler et par ting som f.x. muligheden
for at logge på et domain og et par andre småting.

Men bortset fra det, så er det en almindelig XP med en multimedie-del
ovenpå - hvis man ikke bruger multimedie-delen, så er det en "normal"
XP.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-04-07 20:31

Peter Fischer skrev:

> Ja, der gav jeg op ... alt for non-nørd til mig

Okay.

Hvad så med:
<http://www.winsupersite.com/reviews/windowsxp_mce2005.asp> ? :)

> Tror jeg finder en winxp pro maskine alligevel.
> Det ved man da hvad er.

Jeg skiftede fra en WinXP Pro til en WinXP MCE for et par måneder
siden, og har indtil videre ikke manglet noget, lige bortset fra
muligheden for at få skidtet til at huske brugernavn og adgangskode
til netværk-shares, men det kan da heldigvis klares med et script.

--
Hilsen
Madsen