Vælge alle uden bogstav - MySQL
Fra : Harald

Dato : 27-04-07 15:35

Jeg har en tekst (VarChar) i en MySQL Tabel. Jeg skal have en liste hvor 1.
bogstav i teksten ikke er A..Å ?

Bruger MySQL 4.0.26

/HK

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-04-07 16:01

On Fri, 27 Apr 2007 16:34:36 +0200, "Harald" <nomail@noname.dk> wrote:

>Jeg har en tekst (VarChar) i en MySQL Tabel. Jeg skal have en liste hvor 1.
>bogstav i teksten ikke er A..Å ?

SELECT tekst FROM tabel WHERE tekst NOT REGEXP '^[a-zæøå]';

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Harald

Dato : 27-04-07 16:48

"Peter Brodersen" <usenet2007@ter.dk> skrev i en meddelelse

> SELECT tekst FROM tabel WHERE tekst NOT REGEXP '^[a-zæøå]';

Det virker perfekt, fandt beskrivelsen af det her:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/regexp.html

Takker.

/HK

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 16:03

On Fri, 27 Apr 2007 16:34:36 +0200, "Harald" <nomail@noname.dk> wrote:

>Jeg har en tekst (VarChar) i en MySQL Tabel. Jeg skal have en liste hvor 1.
>bogstav i teksten ikke er A..Å ?

where left(tekst;1) not between "a" and "å"

Fra : Harald

Dato : 27-04-07 16:47

> where left(tekst;1) not between "a" and "å"

Det ser ikke ud til at virker med æøå

/HK