JS og ASP
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 19:24

Hej NG

Er det ok at blande ASP og JS kode...???
Er der nogle faldgruber...???

pseudoeks:
javascript
<%do until%>
jsvar = <%aspvar%>
<%loop%>
/script

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Leif Neland

Dato : 26-04-07 23:33

bsn wrote:
> Er det ok at blande ASP og JS kode...???

Ja

> Er der nogle faldgruber...???

Ja

> pseudoeks:
> javascript
> <%do until%>
> jsvar = <%aspvar%>
> <%loop%>
> /script

Det kan man ikke, asp kører først, og laver en html-side, der kan indeholde
javascript. Men asp ser kun at det genererer tekst, javascriptet bliver
fortolket af browseren, mens asp kører på serveren.

Du kan derimod gøre det modsatte, at lade asp'en generere javascript, der er
afhængig af asp.
Eks:

<script>
for (n = <%aspvar1&>; n < <%=aspvar2&>; n++)

Når først browseren får html'en at se, er asp'en færdig, og browseren får
f.ex det ovennævnte som
for(n=1;n < 4; n++)

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 01:01

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev

> Det kan man ikke, asp kører først, og laver en html-side, der kan
> indeholde javascript. Men asp ser kun at det genererer tekst, javascriptet
> bliver fortolket af browseren, mens asp kører på serveren.

Ok...

> Du kan derimod gøre det modsatte, at lade asp'en generere javascript, der
> er afhængig af asp.
> Eks:

Ok...

> <script>
> for (n = <%aspvar1&>; n < <%=aspvar2&>; n++)
>
> Når først browseren får html'en at se, er asp'en færdig, og browseren får
> f.ex det ovennævnte som
> for(n=1;n < 4; n++)

Kan jeg lokke dig til at lave hele mit pseudoeks:, som den blandede kode
skulle se ud i virkeligheden...

pft...

Bjarne