Optimering af mySQL og ASP
Fra : j p

Dato : 25-04-07 15:16

Hej

når et site bliver langsomt når mange brugere er online, hvad er
så vigtigt at optimere ? Nævn typiske eks. på optimering til
mySQL samt ASP, tak

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-04-07 18:21

On 25 Apr 2007 14:16:14 GMT, j p <donner_63@hotmail.com> wrote:

>når et site bliver langsomt når mange brugere er online, hvad er
>så vigtigt at optimere ? Nævn typiske eks. på optimering til
>mySQL samt ASP, tak

Det kan være mange ting, så jeg starter med at stille et par spørgsmål:
Er det kun på sider med database-opslag eller er det også "simple"
sider?
Prøv at skyde dig ind på, hvilke typer af sider, der bliver langsomme.

Er det på egen server eller på et "anerkendt" webhotel?

Hvis det primært er på sider med database-opslag, så kig evt. på:
- bliver database-forbindelser og objekter åbnet så sent som muligt og
lukket så hurtigt som muligt?
- er der mange objekter åbne samtidigt?
- er der mange "loop-i-loop"?
- er der mange brede søgninger?
- er databasen struktureret fornuftigt?

Det er lidt et skud i tågen, da der er meget, der kan gøre ting
langsomme.
Hvis du fx har større recordsets åbne, så kan det hjælpe at bruge
..GetRows i stedet.
Er databasen fornuftigt indekseret?

Prøv at se, om du kan komme med flere oplysninger.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : j p

Dato : 25-04-07 18:59

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> ..GetRows i stedet.
> Er databasen fornuftigt indekseret?
>
> Prøv at se, om du kan komme med flere oplysninger.

Tak for det.

Det er et anerkendt hotel, wannafind.dk

Jeg har rigtig mange brugere online og store databaser.

Takker for dine input og løber mine koder igennem.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-04-07 19:43

On 25 Apr 2007 17:59:00 GMT, j p <donner_63@hotmail.com> wrote:

>Det er et anerkendt hotel, wannafind.dk

Bruger dem selv med god tilfedshed, men nok til færre brugere.

>Jeg har rigtig mange brugere online og store databaser.

Du kunne også undersøge, om MS SQL er mere efekktiv til dine opgaver.
Den tilbyder Wannafind også.

>Takker for dine input og løber mine koder igennem.

Meld gerne tilbage om resultatet - og hvad der evt. gjorde en forskel.
Det er den slags, vi alle kan lære af.

Mvh. Jørn

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>