popup kalender, kan ikke få FF til at makk~
Fra : tidemann

Dato : 25-04-07 01:37

Her på http://www.mettemia.dk/bestillingsformular.php
har jeg lavet en kalender til visning af ledige tider, "Se ledige tider"
I IE popper den fint op over indholdet, men ikke i FF. Der rykker den indholdet ned og det ser
temmelig sjusket ud, da siden ikke er så høj.

Er der en der kan komme på en løsning, jeg kan ikke regne den ud.
--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : tidemann

Dato : 25-04-07 01:57

tidemann wrote:
> [...]
> indholdet ned og det ser temmelig sjusket ud, da siden ikke er så høj.
>
> Er der en der kan komme på en løsning, jeg kan ikke regne den ud.

Jeg fandt alligevel selv fejlen, jeg havde ikke sat position:absolute på div#blok1, og derfor
reagerede den ikke på min negative padding.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-07 22:04

tidemann wrote:
> Her på http://www.mettemia.dk/bestillingsformular.php
> har jeg lavet en kalender til visning af ledige tider, "Se ledige
> tider"

Når kalenderen popper op, burde du samtidig udskifte teksen "Se ledige
tider" med "Skjul ledige tider" - det vil gøre det mere logisk for brugeren,
at kalenderen slukkes ved at klikke der.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 25-04-07 23:43

Erik Ginnerskov wrote:

> Når kalenderen popper op, burde du samtidig udskifte teksen "Se ledige
> tider" med "Skjul ledige tider" - det vil gøre det mere logisk for
> brugeren, at kalenderen slukkes ved at klikke der.

Det hjælper ikke så meget, kalenderen kan kun lukkes ved Maj måned (eller hvad jeg nu bestemmer).
Hvis der bliver bladret, kan den ikke lukke mere.
Og jeg orker ikke at løse det, jeg har ikke så meget begreb om javascript. ;)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-04-07 20:05

tidemann wrote:

> Det hjælper ikke så meget, kalenderen kan kun lukkes ved Maj måned
> (eller hvad jeg nu bestemmer). Hvis der bliver bladret, kan den ikke
> lukke mere.

Prøv at kigge på, hvordan jeg på
http://hjemmesideskolen.dk/html/elementer.asp?liststyle0.css tænder og
slukker noget indhold på siden og samtidig udskifter linkteksten, der står
for skiftet.

Det må kunne omskrives, så det kan tænde/slukke en div, der indeholder din
kalender - så kalenderen kan slukkes igen, selv om brugeren har bladret i
kalenderen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk