Internationale postnumre
Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-04-07 12:08

Hej

Jeg har brug for en samlet liste over alle postnumre i verden.

Jeg er klar over, at jeg kan skaffe lister pr. land, men for at kombinere
dem vil det typisk kræve en del manuelt arbejde at kombinere dem, hvilket er
i orden for en engangsøvelse, men ikke acceptabelt, når øvelsen skal
gentages hver gang der sker opdatereringer.

Listen behøver ikke at være gratis. Min klient vil formodentlig være villig
til at betale for listen.

Jeg er forbløffet over at det tilsynelande ikke er muligt at finde.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg har glemt at lede?

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-07 19:30

"Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@yahoo.dk> writes:

> Listen behøver ikke at være gratis. Min klient vil formodentlig være
> villig til at betale for listen.

Post Danmark vil sikkert være henrykte for at sælge den danske, og mon
ikke de kan formidle kontakt til resten?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 25-04-07 20:18

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> Post Danmark vil sikkert være henrykte for at sælge den danske, og mon
> ikke de kan formidle kontakt til resten?

PostDanmark forærer sin væk. Det internationale postforbund formidler
allerede til alle lande. Men de forskellige lande har forskellige formater
for deres lister, hvilket gør det til en pine i måsen at loade ind i en
database.

Jeg vil have én samlet liste fra en pålidelig leverandør, der vedligeholder
omtalte liste.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 26-04-07 02:02

Kristian Damm Jensen wrote:

> [...]
> loade ind i en database.
>
> Jeg vil have én samlet liste fra en pålidelig leverandør, der

Hvis du selv laver den, kan du måske sælge den?

Leif

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 26-04-07 18:27

Leif Neland wrote:

> Hvis du selv laver den, kan du måske sælge den?

Det indgår bestemi overvejelserne

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-04-07 00:20

On Wed, 25 Apr 2007 21:18:12 +0200, "Kristian Damm Jensen"
<kristiandamm@yahoo.dk> wrote:

>Jeg vil have én samlet liste fra en pålidelig leverandør, der vedligeholder
>omtalte liste.

Nu er Wikipedia hverken nødvendigvis pålidelig eller let maskinlæsbar,
men:
http://en.wikipedia.org/wiki/Postal_code
... her er indgange til en 20 lande, hvis du vil begynde et eller andet
sted :)

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 27-04-07 05:47

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/Postal_code
> .. her er indgange til en 20 lande, hvis du vil begynde et eller andet

.... hvilket stadig reducerer opgaven til selv at samle listen ud fra de
lister man kan få fra de enkelte lande.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Martin

Dato : 25-04-07 20:53

Kristian Damm Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg er forbløffet over at det tilsynelande ikke er muligt at finde.
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg har glemt at lede?

Jeg har ingen anelse :)

Men jeg plejer bare at have en database tabel, med landenavn landekode
osv. så har jeg i den samme nogle regex værdier til fx. telefon og
postnumre.

Den danske postnummer er noget ala [0-9]{4}$
Den svenske telefon ser således ud
([0-9]{3})-([0-9]{6})$

Det er min måde at løse det på :)
Bare lige til en idé måske, istedet for at skaffe en for hvert eneste land

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 26-04-07 13:01

On 25 Apr., 13:08, "Kristian Damm Jensen" <kristiand...@yahoo.dk>
wrote:
> [...]
>
> Jeg er forbløffet over at det tilsynelande ikke er muligt at finde.
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor jeg har glemt at lede?

Hej Kristian,

Jeg tror ikke du vil kunne få særlig stor datakvalitet på sådan en
liste.

Men prøv at snakke med et af de firmaer der sender til hele verden,
f.eks. UPS, DHL, FedEx og lign. (Deutch Post har vist også noget).

Olav

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 26-04-07 20:14

Olav M.J. Christiansen wrote:

> Hej Kristian,
>
> Jeg tror ikke du vil kunne få særlig stor datakvalitet på sådan en
> liste.

Hvorfor egentlig ikke?

> Men prøv at snakke med et af de firmaer der sender til hele verden,
> f.eks. UPS, DHL, FedEx og lign. (Deutch Post har vist også noget).

Nu er min kunde en af konkurrenterne til overnævnte, så jeg er ikke sikker
på, at de ville være voldsomt interesserede i at sælge.

Men det er da bestemt en overvejelse værd.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 27-04-07 18:07

"Kristian Damm Jensen" <kristiandamm@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor egentlig ikke?

Fordi ikke alle lande har velstrukturerede postnumre/distrikter - og selv
hvis de har, er det ikke sikkert de bliver brugt.

Du kan ikke regne med at alverdens lande er lige så strukturerede omkring
den slags ting som Danmark er. Specielt i den tredje verden kan du nok godt
forvente at skulle adressere nogen ved at angive 'fjerde pløjemark fra
venstre når man kommer sydfra' osv...

Olav

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-04-07 20:24

Kristian Damm Jensen skrev:
> [...]
> gentages hver gang der sker opdatereringer.
>
> Listen behøver ikke at være gratis. Min klient vil formodentlig være villig

Måske Experian?

Mvh. Michael.

Fra : Troels Arvin

Dato : 27-04-07 08:55

On Fri, 27 Apr 2007 01:19:59 +0200, Peter Brodersen wrote:
> Nu er Wikipedia hverken nødvendigvis pålidelig eller let maskinlæsbar,

Jeg har tit tænkt på, at man burde skabe et wikipedia med maskinlæsbare
oplysninger. Men jeg ved ikke lige, hvordan man kunne gøre det. Et
offentligt svn repository ville nok være mere oplagt til den slags end en
wiki.

--
Regards,
Troels Arvin <troels@arvin.dk>

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 27-04-07 12:30

On 27 Apr., 01:19, Peter Brodersen <usenet2...@ter.dk> wrote:

> [...]
> men:http://en.wikipedia.org/wiki/Postal_code
> .. her er indgange til en 20 lande, hvis du vil begynde et eller andet

Google Maps har måske også noget?

Olav