Bjarke Andersen wrote:
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> crashed Echelon writing
> news:462dd427$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Jeg kan i loggen på min Firewall se at den en gang
>> i sekundet ACCES BLOCKER 62.61.133.92:5060
>
> 62.61.133.92 = Arrownet
>
> 5060, du skriver intet om det er TCP eller UDP, eller rettere din firewall
> gør ikke. Men UDP 5060 er SIP
>
>> Hvad gør man ved sådan noget ?
>
1. Hvis du har IP-telefoni af en eller anden slags er der nogen der
prøvede at ringe til dig, men gav op efter 5 timer. Hvis din IP-telefon
er tilsluttet uden om computeren er pakkerne blevet sendt hen til den
forkerte kasse (computer i stedet for telefon) efter de kom ind i huset
til dig.
2. Hvis du ikke har IP-telefoni, men har en dynamisk IP kan det være den
forrige bruger af din IP-adresse der havde IP-telefoni. Efter 5 timers
forgæves opringning opdagede den maskine der stod hos arrownet at det
var galt IP-nummer og stoppede.
3. På mange IP-telefoner kan man direkte dreje en IP-adresse, måske har
nogen drejet galt nummer.
4. Hvis din bredbåndsudbyder tilbyder IP-telefoni kan det være et eller
andet der prøvede at se om du var koblet på.
--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK
http://www.netop.com * tel:+45-45-90-25-25 * fax tel:+45-45-90-25-26
Information in this mail is hasty, not binding and may not be right