/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
mangler gang i en cyl.
Fra : Klaus R


Dato : 16-04-07 08:43

jeg har en suziki gs 450(2 cyl) fra 86 og den anden dag jeg kørte hjem fra
kbh blev den pludselig meget grov og klaprende i lyden... ind til siden og
prøve at starte den... lød ikke godt. det var hjem på en trailer.
nu har jeg tjekket det jeg lige kunne og ingen løse dele og den slags.
ventilkæden er spændt som den skal. fine grå tændrør... men da jeg samlede
den og startede den blev kun højre forrør varmt mens venstre forblev
halvlunt( kunne holdes med hånden) efter 3-4 min.
ALTSÅ er der ingen gang i venstre cyl... regner med det er noget i det
elektriske.
hvordan fejlfinder jeg nemmest, har prøvet at kigge rundt men kan ikke finde
noget til "bare" at skifte tændkabel og den slags med... hvor finder jeg
mere end bare tændrørshætten...?

Klaus R
PT længselsfuldt stirrende efter mc'er med liv i.



 
 
Ukendt (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-07 10:14

"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> wrote in
news:462328f4$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> jeg har en suziki gs 450(2 cyl) fra 86 og den anden dag jeg kørte hjem
> fra kbh blev den pludselig meget grov og klaprende i lyden... ind til
> siden og prøve at starte den... lød ikke godt. det var hjem på en
> trailer. nu har jeg tjekket det jeg lige kunne og ingen løse dele og
> den slags. ventilkæden er spændt som den skal. fine grå tændrør...
> men da jeg samlede den og startede den blev kun højre forrør varmt
> mens venstre forblev halvlunt( kunne holdes med hånden) efter 3-4 min.
> ALTSÅ er der ingen gang i venstre cyl... regner med det er noget i det
> elektriske.
> hvordan fejlfinder jeg nemmest, har prøvet at kigge rundt men kan ikke
> finde noget til "bare" at skifte tændkabel og den slags med... hvor
> finder jeg mere end bare tændrørshætten...?
>
> Klaus R
> PT længselsfuldt stirrende efter mc'er med liv i.
>
>
>

tag tændrøret ud monter det i hætten, og lægdet så det har
stelforbindelse. Tørn motoren og se om den laver gnist. Er der
ingengnist, kan du så arbejde dig baglæns, og se hvordan tændspole osv,
har det.

Er der gnist, er det siker benzin-relateret, og du må kigge
benzinsystemet igennem.

CL (16-04-2007)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 16-04-07 17:58

Rasmus TDR "lightburner" wrote:
> "Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> wrote in
> news:462328f4$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>>
>
> tag tændrøret ud monter det i hætten, og lægdet så det har
> stelforbindelse. Tørn motoren og se om den laver gnist. Er der
> ingengnist, kan du så arbejde dig baglæns, og se hvordan tændspole
> osv, har det.
>
>
Det er ikke nok at der er en gnist
Gnisten skal være blå for at være kraftig nok,
til at springe under kompretion.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Klaus R (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus R


Dato : 16-04-07 20:12


"CL" <ddd@ddd.dd> skrev i en meddelelse
news:4623ab3b$0$2963$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Rasmus TDR "lightburner" wrote:
>> "Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> wrote in
>> news:462328f4$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>>
>>>
>>
>> tag tændrøret ud monter det i hætten, og lægdet så det har
>> stelforbindelse. Tørn motoren og se om den laver gnist. Er der
>> ingengnist, kan du så arbejde dig baglæns, og se hvordan tændspole
>> osv, har det.
>>
>>
> Det er ikke nok at der er en gnist
> Gnisten skal være blå for at være kraftig nok,
> til at springe under kompretion.
> --
> H
> Carsten Larsen
> CBR 1K DUAL
så fik jeg en til at kigge mere på den. den starter fint i første hug, gnist
i begge tændrør, holder jævn omdrejn ( selv om den er kold og ikke fik lov
at køre ret længe..) men den holder en hård metallisk klang i takt med
motoren. tændrør vedbliver at være fine grå, ens i begge sider.
på forhånd mange tak.

Klaus R



Steen Gruby (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-04-07 20:24

On Mon, 16 Apr 2007 21:11:39 +0200, "Klaus R" <dummefjols@hotmail.com>
wrote:

Hej Claus.

>så fik jeg en til at kigge mere på den. den starter fint i første hug, gnist
>i begge tændrør, holder jævn omdrejn ( selv om den er kold og ikke fik lov
>at køre ret længe..) men den holder en hård metallisk klang i takt med
>motoren. tændrør vedbliver at være fine grå, ens i begge sider.
>på forhånd mange tak.
>
Du er ikke særlig meddelsom, det gør det lidt svært.
Da du startede den igen gik den da på begge cylindere?
Jeg ville lige tage en kompressionstest på den.

Lyser olielampen når den er startet?


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Klaus R (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus R


Dato : 16-04-07 20:42


men den holder en hård metallisk klang i takt med
>>motoren. tændrør vedbliver at være fine grå, ens i begge sider.
>>på forhånd mange tak.
>>
> Du er ikke særlig meddelsom, det gør det lidt svært.
> Da du startede den igen gik den da på begge cylindere?
> Jeg ville lige tage en kompressionstest på den.
>
> Lyser olielampen når den er startet?
>

den kører på begge cyl. varmer begge rør fint og hurtigt.
der findes ikke olielampe på den. den lugter ikke af benzin ved udstødning
( ham der kiggede på den om den måske sendte det lige igennem) der er olie
på som der skal og den har ikke brugt noget særligt efter jeg kiggede
sidst.jeg kigger efter mindst hver anden dag jeg triller hjem fra job.
lyden opstod i løbet af 2-3 min mens jeg kørte ca 100 i højeste gear, det
giver ca 6000 omdr. den har kørt ca 2000 km i år efter vinter helt uden
nogen ting at bemærke, jeg er meget obs på mystiske lyde...
ham der kiggede på den mente det var en af følgende.. brændt ventil, eller
måske en af de styreskinner der holder kamkæden på plads, da vi først
undersøgte og spændte den op efter bogen af den simple årsag af vi troede
det var en løs kæde der forårsagede larmen... den har ikke på noget
tidspunkt været "kvalt" af at noget satte sig i motoren...

Klaus R



Steen Gruby (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-04-07 20:58

On Mon, 16 Apr 2007 21:41:39 +0200, "Klaus R" <dummefjols@hotmail.com>
wrote:

Hej Claus.
>
>den kører på begge cyl. varmer begge rør fint og hurtigt.
>
En brændt ventil larmer normalt ikke med mindre den er skæv og hilser
på stemplet

Du må på en kompressionstest som første skridt.
Det vil afsløre utætte ventiler.
Så ville jeg, når tændrørene alligevel er ude, sætte den op på
centralstøttebenet, smække den i top gear (5?) og trække motoren rundt
med baghjulet og lytte lidt til motorens reaktion på den behandling.
Tag en hård trædorn der kan gå ned i cylinderen gennem tændrørshullet.
Dornen skal være så lang at den ikke kan tabes ned i cylinderen.
Træk motoren forsigtigt rundt med pinden i den ene cylinder og sæt
stemplet i en possition hvor det er på vej nedad, og stop så ca. 1/3
nede.
Så tager du pinden og giver den et let dask med en finger eller
håndfladen.
Der må ikke komme en klik lyd inde fra motoren.
Hvis det er tilfældet har den smidt et leje.
Gentag proceduren nogle gange og på begge cylindere.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-07 21:02

On Mon, 16 Apr 2007 21:41:39 +0200, Klaus R wrote:

> ham der kiggede på den mente det var en af følgende.. brændt ventil,

Brændt ventil er det ikke, for så kan den ikke gå tomgang på begge
cylindre, og det larmer stortset ikke.

Metallisk bankelyd > plejlstangsleje, eller flækket stempel, måske løs
generator-rotor. "stumpe" bankelyde > kæde til balanceaksel, defekt/løs
kobling, knastkæde, hovedlejer.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Ukendt (17-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-04-07 08:54

"CL" <ddd@ddd.dd> wrote in news:4623ab3b$0$2963
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Rasmus TDR "lightburner" wrote:
>> "Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> wrote in
>> news:462328f4$0$224$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>>
>>>
>>
>> tag tændrøret ud monter det i hætten, og lægdet så det har
>> stelforbindelse. Tørn motoren og se om den laver gnist. Er der
>> ingengnist, kan du så arbejde dig baglæns, og se hvordan tændspole
>> osv, har det.
>>
>>
> Det er ikke nok at der er en gnist
> Gnisten skal være blå for at være kraftig nok,
> til at springe under kompretion.

Rigtigt, med det er ret vigtigt at vide om den overhoved laver gnist !!

Klaus R (16-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus R


Dato : 16-04-07 21:09

jeg er dybt taknemmelig for de råd og vejledning jeg har fået. det giver
lidt at prøve efter på motoren inden den ryger til de evige mc-marker...
mange tak

Klaus R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste