garage
Fra : tp

Dato : 23-04-07 16:54

Man må max have 35m2 hvis det ikke skal tælle med i bebyggelsesprocenten.
Men hvad hvis man "klasker" en etage mere på ?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 23-04-07 17:00

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Man må max have 35m2 hvis det ikke skal tælle med i bebyggelsesprocenten.
> Men hvad hvis man "klasker" en etage mere på ?

Så er det jo et parkeringshus

Steen.

Fra : tp

Dato : 23-04-07 17:19

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Så er det jo et parkeringshus

jep - men hvis man ikke må vokse i bredden, må man jeg se andre veje... og
nedaf giver mere sved på panden end opaf

Fra : Puk Tutein

Dato : 23-04-07 17:19

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Man må max have 35m2 hvis det ikke skal tælle med i bebyggelsesprocenten.
> Men hvad hvis man "klasker" en etage mere på ?

Når man taler bebyggelsesprocent så tæller etager med. Var det nu dit hus,
som du ville smække en ekstra etage på, uanset hvor stor den så var, så
ville disse kvm. tælle med i din bebyggelsesprocent. Sagt på læmandssprog
så regner man procenten ud som hvis man tog 1.salen af huset af og lagde den
ved siden af stueetagen.

Nu spurgte du så til en garage, men jeg kan næsten ikke forestille mig, at
man ikke regner det ud på præcis samme måde. Altså du må have 35 kvm og
nichts weider. I princippet er det så ligegyldigt om du laver 3 etager af
11 kvm eller laver det hele i en etage (bortset fra, at der sikkert er
regler i jeres lokalplan om hvor højt man må bygge). Du må bare ikke have
mere end 35 kvm alt i alt.

Mvh
Puk

Fra : Max

Dato : 23-04-07 18:07

Hej

> Man må max have 35m2 hvis det ikke skal tælle med i
> bebyggelsesprocenten. Men hvad hvis man "klasker" en etage mere på ?

Man tæller etagekvadratmeter, så skal du gøre noget, så er
det at lave kælder hvor loftet ikke er over 1,20 meter over
normalt jordplan, så tæller kældren nemlig ikke med.

--
Mvh Max

Fra : tp

Dato : 23-04-07 19:22

> Man tæller etagekvadratmeter, så skal du gøre noget, så er
> det at lave kælder hvor loftet ikke er over 1,20 meter over
> normalt jordplan, så tæller kældren nemlig ikke med.

takker for info, men jeg arbejder alligevel ligane lidt videre med tanken
ikk
- hvis man laver en ex 20 grader top på garagen, så kommer der måske 1,5m
hvor det er højest. Dette tæller vel næppe med. Hvor går grænsen for hvad
der der reelt er kvm? er det lofthøjde 2,4m eller det for alt der ikke er
gitterspær? eller er det den der mærkelige regel der gælder i huse, at der
skal tælles med når højden fra gulv til tagkant er > 1,5m?

ellers må det blive kælder

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-04-07 20:03

> der der reelt er kvm? er det lofthøjde 2,4m eller det for alt der ikke er
> gitterspær? eller er det den der mærkelige regel der gælder i huse, at
> der skal tælles med når højden fra gulv til tagkant er > 1,5m?

Ja, det er det.

> ellers må det blive kælder

Kælder tæller efter samme regler.

Mvh Maria