Fjerne lugt fra madras
Fra : Markus B

Dato : 23-04-07 10:18

Jeg har arvet en seng fra et familiemedlem, med en madras som jeg simpelthen
ligger fantastisk godt på. Desværre lugter den lidt hengemt. Den har stået i
en kolonihave vinteren over. Madrassen er supergod, ikke ret gammel og har
kostet spidsen af en jetjager - og jeg har aldrig ligget bedre, men det
holder altså ikke at den stinker af gammelt mormorloft. Kan jeg gøre noget
for at rede den?

Fra : Markus B

Dato : 23-04-07 10:28

"Markus B" <mm@m.com> wrote in message
> Kan jeg gøre noget for at rede den?

Ehe - jeg mente redde den

Fra : Max

Dato : 23-04-07 11:10

Hej Markus

Masser af sol og luft kan gøre en del. Hvis der er kommet
overflademug på den, ja så vil en aftørring med Rodalon
være en god ide. Lav et plasttelt til den og stil noget eddike
ind til den i nogle dage, det tager også en del lugt.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-04-07 15:04

Max wrote:
> Hej Markus

> Masser af sol og luft kan gøre en del. Hvis der er kommet
> overflademug på den, ja så vil en aftørring med Rodalon
> være en god ide.

Som nævnt, masser af sol og luft. Hvis der er overflademug sprayes med en
rodalonopløsning. det er både mugdræbende og lugtfjernende. Og så min
tilføjelse: Når overflademug er bekæmpet sprayes med en 10%
skyllemiddelopløsning. Duft efter eget valg :)
(Skyllemiddel gør også underværker ved ildelugtente bilindtræk).

benyt en hver given leglighed til at tørre/lufte madrassen her i sommer.
Husk at den skal være hævet fra underlaget.

Sov godt ;)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Markus B

Dato : 23-04-07 15:26

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message

> [...]
>
> benyt en hver given leglighed til at tørre/lufte madrassen her i sommer.
> Husk at den skal være hævet fra underlaget.

Jeg er ret sikker på der ikke er mug på den. Den lugter bare sådan lidt
kælderhengemt.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-04-07 15:42

Markus B wrote:

> Jeg er ret sikker på der ikke er mug på den. Den lugter bare sådan
> lidt kælderhengemt.

Så er det luft og skyllemiddel :)
Husk at en sådan fyr kan være længe om at tørre rigtigt.