Rengøre madras
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 22-04-07 08:52

Hvis en plørefuld teneger gennempisser en skumgummimadras, skal den så
smides ud (madrassen) eller kan den vaskes. I sidste tilfælde, hvordan?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Max

Dato : 22-04-07 09:15

Hej

> smides ud (madrassen) eller kan den vaskes. I sidste tilfælde,
> hvordan?

Jeg ville smide den ud, har gjort det flere gange med netop den
slags madrasser. Men hvis man vil vaske den, ja så ville jeg
først tage betrækket af, give den engang Rodalon og så gennem-
væde den med sæbevand, trampe rundt på den barfodet og
skylle den meget grundig medens der trampes på den. Så
kommer det største problem, nemlig at få vandet ud af den
igen og få den tørret, man kan få meget vand ud at den ved
bare at bakse den på højkant og lade den stå, men det tager
lang tid. Hvis man har et af de runde havebadebassinger
den kan være i, ja så kan man jo også vaske den deri. Måske
har i et industrivaskerri i nærheden der kan vaske så store ting.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 25-04-07 09:45

Max wrote:

> [...]
> igen og få den tørret, man kan få meget vand ud at den ved
> bare at bakse den på højkant og lade den stå, men det tager

Rul den stramt. Så kan man den vej forsøge at presse så meget af vandet
ud som muligt.

Ellers er varme, solskin og blæst sikkert også tre gode hjælpere med at
få den tør, omend det nok tager noget tid.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-07 12:16

In news:462b13c8$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
3140 Abildgaard <FJERNpialykke@get2net.dk> typed:
> Hvis en plørefuld teneger gennempisser en skumgummimadras, skal den
> så smides ud (madrassen) eller kan den vaskes. I sidste tilfælde,
> hvordan?

Jeg ville kassere den. Det er et kæmpearbejde at vaske en sådan, og
den er laaaang tid om at tørre igen. En skummadras kan jo købes
rimeligt billigt bl.a. hos JYSK

Du kan jo prøve at lægge et vådliggerlagen i teenagerens seng inden
den næste fest, så skulle du være garderet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Holst

Dato : 25-04-07 09:45

Tove Krieger wrote:

> Jeg ville kassere den. Det er et kæmpearbejde at vaske en sådan, og
> den er laaaang tid om at tørre igen. En skummadras kan jo købes
> rimeligt billigt bl.a. hos JYSK

Jeps.

> Du kan jo prøve at lægge et vådliggerlagen i teenagerens seng inden
> den næste fest, så skulle du være garderet.

Fås også i JYSK.

Fra : H@nsen

Dato : 25-04-07 09:40

"3140 Abildgaard" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Hvis en plørefuld teneger gennempisser en skumgummimadras, skal den så
> smides ud (madrassen) eller kan den vaskes. I sidste tilfælde,
> hvordan?

Jeg ville nu hellere smide teenageren ud