Identifikation af planter
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-07 14:54

Hej

Jeg har fået hus og have og i den have er der naturligvis nogle ting
jeg ikke aner hvad er. Det er så her I kommer ind i billedet. :)

http://picasaweb.google.dk/trinekc/UkendtePlanter

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er hvad?

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 20-04-07 16:22

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er hvad?
>
> Mvh Trine
Plante 4 er en bonderose.

Mvh. Jørgen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-04-07 18:32

In news:u4pnb5ey9.fsf@trinekc.dk,
Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> typed:
> [...]
>
> http://picasaweb.google.dk/trinekc/UkendtePlanter
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er hvad?

Plante nr. 1 med de mange runde blade. Prøv at smage, det lyder som om
det er purløg.

Plante nr. 4: Bonderose eller Pæon

Plante nr. 5: Ligner umiskendeligt en Martsviol

Plante nr. 7: kunne godt ligne en vildfaren Citronmelisse (de breder
sig meget ), prøv at "nulre" et blad mellem fingrene og snus til det,
det skulle så dufte af citron.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JSM

Dato : 21-04-07 09:02

> [...]
>
> http://picasaweb.google.dk/trinekc/UkendtePlanter
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er hvad?

Tillykke med haven.

Plante 6 er Oregano.
Plante 3 og 4 er stauder som jeg selv har tilsvarende af i min egen have.
Men selvfølgelig er klappen lige nu gået ned og jeg kan bare ikke huske hvad
de hedder. Jeg skal ud af døren nu og er først hjemme igen tirsdag. Hvis
ikke andre er kommet med svaret inden da, så vender jeg tilbage med navnet
der.

mvh
Jesper

Fra : @net

Dato : 23-04-07 19:16

Nu er der godt nok 2 som siger plante 4 er bonderoser/pæoner, men _mine_
pæoner ser ud som din plante 3 lige nu. Der er en masse visne
"sikker-jauerter" og så nogle røde skud som senere bliver grønne og kommer
med de kønneste lyserøde pæoner.

Mvh
Anette

Fra : qx

Dato : 24-04-07 10:19

"@net" skrev i en meddelelse $edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> pæoner ser ud som din plante 3 lige nu. Der er en masse visne
> "sikker-jauerter" og så nogle røde skud som senere bliver grønne og kommer

Ja pas endelig på dem, de bliver nogle rigtig dejlige blomster.

Jeg vil sige det sådan at 3 og 4 er pæoner. Nr. 3 er silkepæoner og nr. 4 er
den pæon, som man kalder bonderose. Når de udvikler sig mere, vil du se, at
den ene plante er silke-agtig, deraf navnet, mens den anden har lidt mere
grove grønne blade, men blomsterne er lige skønne på dem begge. Jeg gætter
på, at plante nr. 7 er citronmelisse.

qx