Vater "højre/venstre"...
Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 19-04-07 07:19

Hej,

lad os sige, at vi har et brædt liggende på jorden. S

å kan man måle vater på toppen af bræddet (altså kryds og tværs), men
hvordan finder man vater højre/venstre (altså siden af bræddet) ??

Er det kun og bruge øjemålet eller ?

mvh
jørgen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 19-04-07 12:52

Jorgen [DK/2200] skrev:
> [...]
>
> å kan man måle vater på toppen af bræddet (altså kryds og tværs), men
> hvordan finder man vater højre/venstre (altså siden af bræddet) ??

En vinkelmåler. Hvis oversiden er i vatter, siderne er 90 grader i
forhol til denne, er siderne i lod..... vel

Tomas

Fra : Max

Dato : 19-04-07 13:15

Hej Jorgen

> Er det kun og bruge øjemålet eller ?

Et normalt vaterpas kan jo måle både om ting er i vater
og i lod.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 15:46

"Jorgen [DK/2200]" <nyhedsgruppe_vaek@gmail - dot - com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> å kan man måle vater på toppen af bræddet (altså kryds og tværs), men
> hvordan finder man vater højre/venstre (altså siden af bræddet) ??

Som jeg forstår det, skal du bruge snor.

/HB