RoundUp koncentration
Fra : Preben Boch

Dato : 18-04-07 18:07

Er der en venlig sjæl, der kan og vil fortælle mig, hvor meget (ufortyndet)
RoundUp jeg skal bruge til 1 liter vand?
Venlig hilsen
Preben

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 18-04-07 18:41

"Preben Boch" <havenisserne@havegangen.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en venlig sjæl, der kan og vil fortælle mig, hvor meget
> (ufortyndet) RoundUp jeg skal bruge til 1 liter vand?

Det afhænger af hvilket produkt fra Roundop du har.
Hef har en liter Roundup fra landbruget. Den skal fortyndes MEGET. Den man
køber i havecentre skal ikke foryndes så meget.

Det skulle gerbe stå på dunken.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-04-07 19:24

> Er der en venlig sjæl, der kan og vil fortælle mig, hvor meget
> (ufortyndet) RoundUp jeg skal bruge til 1 liter vand?

Du skal omregne til ml roundup pr kvm og så fortynde ud fra hvad der passer
til din sprøjte. Hos os bruger vi 5 ml til 1 liter vand i den orange sprøjte

Rent praktisk har jeg en gang for alle målt ud hvor mange kvm 5 liter vand
dækker. Så skal jeg bare omregne.

Mvh Maria

Fra : Dan Andersen

Dato : 22-04-07 21:50

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk >

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-07 11:17

On 22 Apr., 22:49, "Dan Andersen" <d...@dbamott.dk> wrote:

> Brug aldrig RoundUp - det er skadelig for grundvandet og dermed for vores
> natur...

Kender du andre bedre sprøjtemidler ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-04-07 19:53

> [...]

http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.

Nej... Men jeg kender til en sundere verden til mine børn, hvis man stopper
sprøjteriet! ROUNDUP´s indeholder - som mange andre bekæmpelsesmidler
indeholder glyfosat, hvilket er et meget svært nedbrydeligt kemikalie, der
er yderst giftigt for alle organismer. Se bl.a.:
http://www.expertsvar.nu/publicIndex.asp?page=10&PRID=7830&lang=1.
Desuden er der fundet restproduktet AMPA, der også er meget svært
nedbrydeligt og svært giftigt..

Derfor... burde sprøjtemidler forbydes... der er INGEN undskyldning
overhovedet for at bruge dem.. Der findes masseraf
altenativebekæmpningsmetoder..
Mvh. Dan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-04-07 08:18

On 23 Apr., 20:52, "Dan Andersen" <d...@dbamott.dk> wrote:

> [...]
>
> Derfor... burde sprøjtemidler forbydes... der er INGEN undskyldning
> overhovedet for at bruge dem.. Der findes masseraf

Så længe man sørger for at doserer rigtigt så har min samvittighed det
fint nok med mårettet brug af RoundUp.
Vi bor på landet og har en del halm da vi har heste. Jeg har bestemt
mig for at det ukrudt jeg skal udrydde og som jeg ikke kan fjerne
manuelt bliver sprøjtet med RoundUp. Jeg vil mene at en ukrudtsbrænder
vil være alt for farligt med alt det halm vi har og en ukrudtskoger er
alt for lille.