gas
Fra : Jørgen

Dato : 18-04-07 04:31

hej. jeg har et kolonihavehus og der har jeg en gasvarmer. fint nok . men
jeg har tængt mig at sætte gas flasken uden for at spare plads. og så en
slange eller rør ind til huset hvor jeg har varme og gasblus. mit spørgsmål
er hvad skal jeg bruge til at forbinde gasflasken til gasblus og varmeovn,
Jeg har hørt at man ikke må bruge mere end 1,5 meter af den gasslange der
høre med til gasovnen. skal jeg bruge kobber rør eller hvad ?? hvad med
fitinges ?
mvh Jørgen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 18-04-07 05:59

Jørgen skrev den 18-04-2007:
> [...]
> Jeg har hørt at man ikke må bruge mere end 1,5 meter af den gasslange der
> høre med til gasovnen. skal jeg bruge kobber rør eller hvad ?? hvad med

Min viden er nærmest nul!
Hvis jeg ræsonnerer lidt, så er jeg overbevist om at skal noget gennem
en væg, skal det laves med rør, og der skal være koblinger på begge
sider.
Hvis det er gas, er jeg overbevist om at din forsikring ikke accepterer
hvis du selv har skruet det sammen (og huset er brændt sammen eller
lign.).
Kai

Fra : TT

Dato : 18-04-07 10:59

"Jørgen" <lauritsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har hørt at man ikke må bruge mere end 1,5 meter af den gasslange der
> høre med til gasovnen. skal jeg bruge kobber rør eller hvad ?? hvad med

Der findes specielle rør og fittings til gas - rørene er af kobber med en
slags gummimebran uden på. Den nemmeste måde at gøre det på er at sætte tryk
på gassen igennem dine nye kobberrør - og hvis noget er utæt lodder du det
bare sammen med tryk på gassen (eller for en autoriseret gasmester til
at gøre det)

-TT