Nybrosten / Holmegaardsten kvalitet
Fra : None None

Dato : 17-04-07 18:38

Hej NG!

Fruen og jeg skal til at lave ny indkørsel og gang arealer.

Da der er mange tilbud på fliser til godt 89 kr m^2 kunne jeg godt
tænke mig at høre om der er den store kvalitets forskel på de
forskellige fabrikanter eller om det bedre kan betale sig at købe
f.eks. IBF, Wewers?

/Michael

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-04-07 07:02

On Tue, 17 Apr 2007 19:37:54 +0200, None None <none@none.com> wrote:

> [...]
>tænke mig at høre om der er den store kvalitets forskel på de
>forskellige fabrikanter eller om det bedre kan betale sig at købe

Jeg ved der tidligere har været ret stor forskel på kvaliteten af
belægningssten. Jeg har set indkørsler som efter ganske få år er blevet
meget mere ru i overfladen, som om noget af cementer i stenen forsvinder
og små/mellemstore sten bliver mere synlige i betonen.

Jeg ved ikke hvor disse knap så heldige sten stammer fra, men de sten
fra SF-sten (nu IBF) som jeg ser dagligt, er efter 6-8 år stadig lige
pæne.

Det er heller ikke sikkert der er så stor forskel på kvaliteten mere, de
sten jeg har set er 5-6 år gamle så vidt jeg husker.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/