fryseskab med isterningmaskine
Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-07 07:34

hejsa

findes der fryseskabe (H: 180cm) i standard 60 cm bredde til indbygning med
indbygget isterningfunktion?
Jeg er ikke int. i et amerikanerskab i 'forkert' dybde.

Mvh
Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-04-07 07:57

On Sun, 15 Apr 2007 08:33:39 +0200, "Peter Holm"
<peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote:

>findes der fryseskabe (H: 180cm) i standard 60 cm bredde til indbygning med
>indbygget isterningfunktion?
>Jeg er ikke int. i et amerikanerskab i 'forkert' dybde.

Yes - det findes flere forskellige.

Husqvarna QT3549FXV
Electrolux EUFG2980XH
Electrolux EUFG2900XV

Kunne jeg lige hitte. De har som bonus også "no-frost" så de ikke
rimer til i skabet.

** Lars

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-07 09:50

Lars Knudsen wrote:

> Yes - det findes flere forskellige.
>
> Husqvarna QT3549FXV
> Electrolux EUFG2980XH
> Electrolux EUFG2900XV

tak for det!
Jeg tænker lige....

Fryseren skal stå i et bryggers hvor vand og vask er placeret på modsatte
væg.
Kan man mon lægge vandtilførselsslangen i soklen under elementerne ? Det er
for sent at lave flere vandudtag i rummet. Elementerne er endnu ikke sat op.

Mvh
Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-04-07 10:29

On Sun, 15 Apr 2007 10:49:49 +0200, "Peter Holm"

>tak for det!
>Jeg tænker lige....

Værs'go - ja de er jo lidt dyrere end hvad man ellers kan få frysere
til. Og pas på - har du først sådan et er det ret vanedannende med
automatisk is....

> [...]
>for sent at lave flere vandudtag i rummet. Elementerne er endnu ikke sat op.

Ja det vil jeg sige, det har jeg faktisk gjort da jeg lavede vand til
vores amerikanerskab i køkkenet. En ballofix og et t-stykke på det
kolde vand under køkkenvasken, PEX rør på og trække det nede i soklen
- det er blot at bore små hulle i "siderne" på soklen og så trække
røret igennem.

Føre det ud hvor fryseren skal stå og sætte sådan et lille
afslutningsstykke med 1/4" tilslutning på. Skrue fryserens
tilslutningsslange til den.

Det var det. Hurtigt, nemt og ganske billigt at lave. Hvis du har
offentligt vand skal du nok have en autoriseret VVS'er til at lave det
hvis det skal være 100% lovligt, men jeg syntes nu ikke det var svært
at lave selv.

** Lars

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-07 11:16

Hvis du har
> offentligt vand skal du nok have en autoriseret VVS'er til at lave det
> hvis det skal være 100% lovligt, men jeg syntes nu ikke det var svært
> at lave selv.
>
> ** Lars

det hele sættes alligevel op af køkkenmontør og vvs'er, så jeg giver bare
ordren videre.
mange tak for input
peter