gas grill
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 04:07

hej
er her nogen som kender et mærke som hedder Outback,er det godt eller
skidt?
/gubbi

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-04-07 11:56

<gubbi> skrev i en meddelelse
> hej
> er her nogen som kender et mærke som hedder Outback,er det godt eller
> skidt?

Alle gasgrill er skidt. De giver ikke smag til kødet, det kunne ligeså godt
steges på et elkomfur.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 12:08

> Alle gasgrill er skidt. De giver ikke smag til kødet, det kunne ligeså
> godt
> steges på et elkomfur.

Ja, næsten rigtigt. Der er en anelse røg fra det saft/fedt der ryger ned på
de varme dele. MEN det samme gør sig gældende ved Briketter - der er heller
ikke smag i. Hvis man bruger briketter eller gas, er det en kanon ide at
anskaffe sig en støbejerns beholder og putte rygetræ deri. Det _ENESTE_ der
giver den rigtige smag er imidlertid kul (ikke briketter - mange forveksler)
fra en kulsvier...
Mvh Tommy
(grillfan)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-04-07 12:33

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev
>...det en kanon ide at
> anskaffe sig en støbejerns beholder og putte rygetræ deri.

Det er fint nok at komme grenstumper og andet løvtræ i en kuglegrill, in
mente at ikke alt smager godt med røgaroma.

> Det _ENESTE_ der
> giver den rigtige smag er imidlertid kul (ikke briketter - mange
forveksler)
> fra en kulsvier...

Mon ikke de fleste briketter indeholder/består af trækul?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 19:54

> Mon ikke de fleste briketter indeholder/består af trækul?

Jeg tror faktisk ikke du ved hvad du taler om.
Briketter er lavet at sammenpresset kulstøv. De ryger ikke og afgiver derfor
ikke røgsmag (som er den folk forbinder med den rigtige grillsmag)
Rigtige kul fra en ordentlig kulsvier, alternativt en støbejernskasse med
røgtræs-piller i.
Tommy

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-04-07 21:21

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev

> Jeg tror faktisk ikke du ved hvad du taler om.

Hvis du mener de er lavet af stenkul, tror jeg faktisk det er dig der har
fået noget galt i halsen.

> Briketter er lavet at sammenpresset kulstøv. De ryger ikke og afgiver
derfor
> ikke røgsmag (som er den folk forbinder med den rigtige grillsmag)

Dog noget andet end en gasgrill..... Det bedste er trægrillning, men ret
besværligt i det daglige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 22:48

> Hvis du mener de er lavet af stenkul, tror jeg faktisk det er dig der har
> fået noget galt i halsen.

Ehh... hvor mon du får den idé henne. Jeg tror da ikke jeg nogen steder har
nævnt stenkul...

> derfor
>
> Dog noget andet end en gasgrill.....

Nej, det er det faktisk ikke. Jeg har lavet blindsmagninger (indtil flere,
fordi der er mange der ikke tror på det) og de viser ganske tydeligt at der
ikke er smagsforskel på det der er lavet på gas og briketter.

> Det bedste er trægrillning, men ret
> besværligt i det daglige.
Nej, træ er ikke egnet til grillning, fordi der er for mange flammer (pga de
gasser der er i træet). Desuden får du så meget røg, så det ødelægger amden.
Grillkul fra en dygtig kulsvier. Prøv det, så vil du utvivlsomt give mig
ret.
Tommy

Fra : SB

Dato : 10-04-07 21:35

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-07 22:14

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev

Det må være nogle smagløse personer

Man kan stege over bål, men det kræver en høj læskærm. Jeg har stegt et helt
får mørt på to timer, og en gris på fire. Det kræver at man er to, og bruger
en vandforstøver på de varmeste dele.

Alternativt kan man stege over gløder.

Desuden får du så meget røg, så det ødelægger

Nix, det smager super.

Grillkul fra en dygtig kulsvier. Prøv det, så vil du utvivlsomt

En udygtig kulsvier findes ikke, for han har ikke noget at sælge af.... Er
der et mærke/butik du kan anbefale?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-07 22:25

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev
> Det må være nogle smagløse personer

Glemte lige at nævne, at forskellen er tydeligst i en kuglegrill.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 07:37

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev
>
> Glemte lige at nævne, at forskellen er tydeligst i en kuglegrill.

Ja, nu er mit udstyr en Beefeater gasgrill og en Weber kuglegrill, såe... og
de smagløse personer du omtaler omfatter bla. 2 kokke og en hel del fra
vores egen gourmetklub...

Kulsvieren er beliggende ved Skørping - han er kul-guden.
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 14:13

>Alle gasgrill er skidt. De giver ikke smag til kødet, det kunne ligeså godt
>steges på et elkomfur.

Men du kender ikke det mærke jeg spørger om?

/gubbi

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-04-07 14:45

On Mon, 9 Apr 2007 12:56:05 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Alle gasgrill er skidt. De giver ikke smag til kødet, det kunne ligeså godt
>steges på et elkomfur.

Det er dog noget af en generalisering. Der er da rigtig mange der har
gasgrill som er rigtig glade for dem.

Hvis jeg ønsker specifik smag fra grillen når jeg griller smider jeg
en stump træ i kullene (fordi jeg nu har grill til kul/briketter).

** Lars

Fra : Max

Dato : 09-04-07 16:11

Hej Preben

> Alle gasgrill er skidt. De giver ikke smag til kødet, det kunne
> ligeså godt steges på et elkomfur.

Du aner ikke en pind om hvad du skriver om i dette tilfælde.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-04-07 18:50

> Hej Preben

> Du aner ikke en pind om hvad du skriver om i dette tilfælde.

Hvad adskiller da en gasgrill fra en stegepande?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-04-07 19:58

Hej Preben

> Hvad adskiller da en gasgrill fra en stegepande?

Hvis du ikke godt ved det, så kik lidt på hvorledes sådan
en fungere, eller kom her og få en bøf når solen skinner.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 09-04-07 15:36

gubbi wrote:
> hej
> er her nogen som kender et mærke som hedder Outback,er det godt eller
> skidt?
> /gubbi

http://www.jhd.dk/shop/default.asp?ProductID=Outback%20Tungsten

Australsk gasgrill, flere modeller. Ser godt ud. Den turde jeg godt købe.
Men gå ind og læs lidt mere.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 20:19

On Mon, 09 Apr 2007 05:07:06 +0200, gubbi wrote:

>hej
>er her nogen som kender et mærke som hedder Outback,er det godt eller
>skidt?
>/gubbi

http://www.barbequeshop.nl/barbecue/html/p/1578/Outback_Connoisseur_6.htm

Fandt den jeg havde kigget på det er lige nøjagtig denne model.Ser ud
som om det er et ok mærke.Tak for hjælpen til alle.

/gubbi

Fra : TB

Dato : 10-04-07 09:00

Jeg kender desværre ikke Outback personlig, men har også indtrykket af at
det eren god gasgril. Det vigtigste efter min mening er at det er muligt at
få ekstra dele til den, når f.eks. en brænder trænger til at blive skiftet.
I så fald kan du have din gasgril i rigtig mange år fremover.

Og debat gasgrill/alm. grill; det er vel en smagsmag. De har begge sine
fordele og ulempe. Men at sammenligne en gasgrill med et elkomfur er for
useriøst og skal tagesmed en stor håndfuld salt.

thb