Beklæding til redskabskur (udvendig )?
Fra : BigGuy

Dato : 07-04-07 19:46

Hejsa.

Jeg mangler nogle billeder af beklædning til et redskabsskur jeg er ved at
lave.

Det jeg er i tvivl om, er om beklædningen skal køre lodret eller vandret, så
jeg mangler lidt billeder til inspiration.

En der kan hjælpe med lidt billeder, eller måske en hjemmeside som beskriver
forskellige typer af beklædning.

På forhånd mange tak for al hjælp.

BigGuy

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-04-07 19:47

"BigGuy" <Bigguy@whyuwannaknow.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En der kan hjælpe med lidt billeder, eller måske en hjemmeside som
> beskriver forskellige typer af beklædning.

Lav 1 på 2 beklædning i toppen. De nederste ~30 cm laver du klinkbeklædning.
Så kan du nøjes med at skifte de nederste brædder når de rådner. :)

- Martin

Fra : Carsten

Dato : 08-04-07 18:11

Det er korrekt som Martin skriver at du ikke skal køre træ hele vejen til
jorden i et stykke. Jeg har "løst" det problem i mit cykelskur ved at lave
en bundkant af rustfri stålplade. Den er købt i et helt 2x2m stykke og så
skåret hos den lokale smed. Se billeder her: http://skur.hahn-net.dk

Ved sommerhuset har vi kørt med træ hele vejen til jord. Jeg håber her blot
at fundament-kanten er høj nok til at træet ikke står i vand konstant.
Billeder: http://rosenvej-88.dk/byggeri/udhus.html

Carsten

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-04-07 09:44

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bundkant af rustfri stålplade. Den er købt i et helt 2x2m stykke og så

Halløj.
Det undrer mig du ikke har flyttet din tagrendebrønd. Dovenskab? :)

- Martin