hvordan gør man, ny hoved dør
Fra : hjmm

Dato : 05-04-07 12:15

Hej
tænkte på om nogen havde en ide til hvad man gør når man har fået ny hoved
dør i,og så der er luft mellem sokkel og alu bund stykket altså den som folk
træder på når man går ind.
smider man lidt mørtel ind eller skærer man noget trykimprægneret træ til så
den kan stå på det også fuger på begge sider tilsidst
der er ca 10-15mm luft
mvh sloth

Fra : Tomas Jensen

Dato : 05-04-07 12:23

hjmm skrev:
> [...]
> smider man lidt mørtel ind eller skærer man noget trykimprægneret træ til så
> den kan stå på det også fuger på begge sider tilsidst

Det nemmeste er vel skum.... med en fuge på begge sider.

Tomas

Fra : mcloud

Dato : 05-04-07 12:44

Hej
Du laver en opklodsning og fuger med det du mener der skal fuges med
bagefter.
mvh mcloud

Fra : hjmm

Dato : 05-04-07 12:51

ja det havde jeg tænkt på pu skum mener der ikke noget med det samler fugt
som en svamp,samtidig kan døren holde til at blive jokket på hvis den kun er
klodset op som den er nu med nogle vandfast masonit klodser i hver side for
at holde den i vater
mvh sloth

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-07 22:26

hjmm skrev:
> [...]
> klodset op som den er nu med nogle vandfast masonit klodser i hver side for

Er du usikker på hvordan og hvor meget PU-skum du skal bruge, er det i
hvert fald ikke den løsning du skal bruge. Det er et fremragende
materiale til at sætte vinduer og døre fast med, men det skal bruges af
nogen der ved hvad det gør, og hvor meget man skal bruge. Her duer det
altså ikke at "sjusse" sig til det, for giver man det for meget, er det
et meget stort arbejde at få det overflødige ud igen, og tro mig - det
SKAL ud, for ellers kan du enten ikke åbne døren, eller lukke den når
den er kommet op. Jeg har set termoruder der er gået i stykker fordi dem
der satte vinduerne i med PU-skum brugte for meget. Det er store kræfter
der kommer igang når du bruger det.

En alternativ løsning vil være at finde ud af hvor stort et mellemrum du
har, finde et godt stykke hårdt træ (eg eller bøg f.eks) lægge det ind
under, og så give det en silikonefuge udenpå. Jeg tror ikke på brættet
vil løbe nogen steder når der først er fuget.

Jesper

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 07-04-07 17:42

> [...]
> smider man lidt mørtel ind eller skærer man noget trykimprægneret træ til
> så den kan stå på det også fuger på begge sider tilsidst

Hej
Den bedste måde er at klodse op i siderne og på midten, hvor man træder ind
på bundstykket.
Herefter "stopper" du mellemrummet med isolering, som man gør normalt,
dernæst......fugebånd.....og fuge!
Mvh
Anders Lund