rene fliser ?
Fra : Brother Tuck

Dato : 05-04-07 06:01

Hej NG.

Hvordan får jeg oliepletter af mine fliser ?

Jeg har også nogle rustpletter. hvad med dem ???

Fra : Thomas

Dato : 05-04-07 10:17

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Hej NG.
>
> Hvordan får jeg oliepletter af mine fliser ?
>
> Jeg har også nogle rustpletter. hvad med dem ???

WD-40 eller petrolium kan opløse olie- og nogle rustpletter. Opblød området
og lad det wirke i 10-15 minutter. Skrub så og hæld lidt cementpulver på.
Efter et par dage kan du skylle det hele væk.

/Ths.

Fra : Arne

Dato : 05-04-07 11:01

Hvad gør cement pulveret?

Arne

Fra : Preben

Dato : 05-04-07 11:05

> Hvad gør cement pulveret?

Det suger garanteret.

Det er samme trick man bruger med vaskepulver.
Vaskepulver suger det dog gerne uden at man behøver opløse med WD-40
eller petroleum først.

Jeg ved dog ikke med rustpletter, da kan det godt ske man skal bruge
lidt WD-40/petroleum først.

Fra : Aksel

Dato : 05-04-07 12:54

> [...]
> området og lad det wirke i 10-15 minutter. Skrub så og hæld lidt
> cementpulver på. Efter et par dage kan du skylle det hele væk.

Brug kattegrus i stedet for cement, drys det ud, knus det ved at træde i
det, og fej det sammen, hele processen med petroleum (eller lampeolie) og
kattegrus skal måske gentages.
Hvis du bruger cementpulver (som også virker) får du problemer hvis der
kommer regn før du fjerner det.

Hilsen Aksel

Fra : Jørn Vind

Dato : 23-04-07 14:34

Hej gruppe.

Nogle har forslået cementpulver, andre kattegrus. Det er sikkert en rigtig
god løsning.

En tredje mulighed er at anvende savsmuld - det suger også petroleum op fra
fliserne.

Køb evt. en pakke samsmuldsbriketter (det man anvender i pejsen) og bank en
enkelt ud til savsmuld, og drys så dette på stedet som er vædet med
petroleum.

Mvh

Jørn Vind