Bankelyde fra min radiator...
Fra : Mads Kristiansen

Dato : 02-04-07 20:24

Og nej, det er ikke en der forsøger at morse! Har banket tilbage, men han
svarede ikke.

Det er ok at den banker, men hvorfor skal det lige være kl. 6, hvor jeg ikke
er stået op...

Har faktisk to, der banker. Kun de to ud af syv. Det er mærkeligt.
Har fjernvarme, de kører på den samme ledning, men med hvert sit frem-/
tilbageløb og ventilerne er fra 67. Og vandet løber ikke den forkerte vej.
Har skiftet de små pakdåser i ventilerne og sat to nye termostater på.

Hvorfor bliver de så ved???
Overtryk fra kommunen? Tilbageløb? Ingen flow? Slid? Urenheder i vandet?
Aner det ikke. Har nogen et godt forslag?

Alt modtages med glæde

Mvh og god påske
Mads Kristiansen

Fra : BA

Dato : 02-04-07 21:36

Han banker også hos mig i soveværelset. Han gør det på nøjagtig samme tid,
som vi har sat varmen til at starte i huset - altså også ca kl 6. Da jeg
ikke gider argumentere med ham, lukker jeg helt ned for varmen i værelset om
aftenen, når jeg går i seng. Så holder ham sin mund om morgenen. Jeg tænder
så senere på dagen, hvis det er nødvendigt. Det er at slippe let over det,
men det virker.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 03-04-07 21:53

"Mads Kristiansen" <madsk.fjernes.@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Mon ikke det som BA hendtyder har noget at gøre med at der skrues op for en
radiator eller på anden måde ændres på temperaturende i radiator systemet.
hvis det er tilfældet, kan det være utroligt svært at gøre noget ved, da det
kan være noget så simpelt som et rør der forskyder sig få mm og dermed
gnider mod noget andet.
boede engang i en lejlighed, hvor det bankde meget kraftigt hvis vi skruede
op for varmen, eller hvis underboen gjorde det, men her var der også lavet
en masse gennemføringer hvor rørene gik gennem bjælkelaget i gulvet, og jeg
tror at det var disse huller i bjælkerne der var for snævre, og at der ikke
var lavet plads til at rørene kunne arbejde på den lange led, et vandrør på
10 m arbejder aligevel en del, når det går fra 20 grader til 80 grader på et
øjeblik.

Jens

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 04-04-07 07:53

> [...]
> lange led, et vandrør på 10 m arbejder aligevel en del, når det går fra 20

Be' underboen om at rykke sengen væk fra radiatoren

-Leon

Fra : Lau

Dato : 05-04-07 20:03

Hej NG

I vores tidligere hus hvor vi havde oliefyr var vi "heldige" at have samme
problem, og det fik vi næsten fjernet ved at efterfylde rørene ned vand da
det iflg. fyrmanden var luft det var årsagen til de dunkende lyde, men om
man har samme mulighed i fobindelse med fjernvarme ved jeg ikke , men prøv
at lukke luften ud af radiatorerne. ved at skue på det lille "hjul" bliv
ved indtil der kommer vand istedet for luft.

Hilsen Birgitte

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 14-04-07 08:23

Lidt sen tilbagemelding... Sorry

Tak for svarene!!

Ved nærmere undersøgelse, så er det nok ophængningen, der laver problemerne.
Nu har jeg most et stykke tyndt plastik ind mellem ophæng og radiator, og
det har tilsyneladende løst problemet.

Mvh
Mads