ramme i drivhus
Fra : Flemming Bach

Dato : 31-03-07 19:44

Jeg overvejer at forsænke gangen i drivhuset. Men hvad skal siderne
til at inddæmme bedene med laves af.

Er mest til træ, men er i tvivl om jeg må bruge trykimpregneret træ.
Kan eller vil sådan noget træ afgive stoffer til jorden som planterne
vil optage?

Hvis jeg bruger almindeligt træ så vil det vel forgå for hurtigt,
eller? Kunne man evnetuelt afhjælpe dette lidt ved at enten at have et
lag plastic eller evt. en plade flamingo mellem jord og træ?

Input ønskes

Mange tak

Flemming

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-03-07 20:11

"Flemming Bach" <flemming.tine@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller? Kunne man evnetuelt afhjælpe dette lidt ved at enten at have et
> lag plastic eller evt. en plade flamingo mellem jord og træ?

Er det ikke oplagt at bruge fliser, der er så lange, at de støtter sig selv
i jorden?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-07 20:50

> [...]
> eller? Kunne man evnetuelt afhjælpe dette lidt ved at enten at have et
> lag plastic eller evt. en plade flamingo mellem jord og træ?

Lidt læsning. Søgte på "træ mod jord" på google. Der er masser af andre
hits.

http://vot.teknologisk.dk/4442
http://www.trae.dk/index.asp?page=/Dokumenter/Dokument.asp%3FDokumentID%3D76
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12595

Jeg har sidste år bygget 4 højbede til min mor i lærketræ. Brædderne er
skålformede nu, grundet den megen fugt, men ellers ser de fine ud.

- Martin

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 01-04-07 19:49

> [...]
>
> Er mest til træ, men er i tvivl om jeg må bruge trykimpregneret træ.
> Kan eller vil sådan noget træ afgive stoffer til jorden som planterne

For et par år siden fjernede jeg jorden i drivhuset og lagde fliser som
gulv. Som sider brugte jeg eternit plader - af de lidt tykke - og de er
skruet på sokkelen og fungerer som dennes forlængelse. Det virker udmærket
og du kunne måske bruge dette materiale til dit forehavende i drivhuset.
Mvh
Aksel