Terrasse - Træ eller fliser?
Fra : Puk Tutein

Dato : 31-03-07 17:14

Hej alle :)

Vi har i dag en gammel flise terrasse, som er alt for lille og er sunket
flere steder. Derfor går vi og pønser på en ny terrasse - Faktisk 2 nye
terrasser.

For en tid var vi overbeviste om, at det skulle være træ terrasser, men nu
er vi alligevel lidt i tvivl.
Derfor vil jeg meget gerne høre jeres input til fordele og ulemper ved begge
dele.

Der er naturligvis alle de mere "objektive" faktorer. Eksempelvis udgift -
hvad er dyrest? Anlæg - hvad er nemmest? Vedligehold - hvad er nemmest?
Komfort - hvad er rarest at gå rundt på med bare tæer?

Dertil kommer de mere personlige faktorer. Vi har et træhus. Det er
mørkeblåt med hvide sprossede vinduer. Vil to halvstore træterrasser (ca.
40 kvm hver) måske skabe en slags "træ-overload"?

Jeg er lidt en have-freak og drømmer om med tiden at indrette vores have med
en masse hævede bede med kanter i en blanding af klyner og natursten og
gerne med små stier af trædesten mellem og i bedene. Måske ville terrasser
i sten falde mere naturligt ind i sådan en sammenhæng?

Ovenstående er blot nogle af alle de ting, som vi forsøger at tænke på i
forbindelse med valget mellem fliser og træ til terrassen.

Jeg vil meget gerne høre jeres tanker om henholdsvis fliser og træ til
terrassen. Måske kan i komme med input, synspunkter og tanker, der kan
hjælpe os til at tage den rigtige beslutning for os.

Mange hilsner
Puk