Smøregrav/kartoffelkælder
Fra : Jan

Dato : 31-03-07 11:31

Hej

For ca. 7 måneder siden købte vi hus, og har været i fuld sving med at
renovere indendøre. Nu er turen så kommet til haven, der gevaldigt trænger
til en kærlig hånd og tålmodighed.
Jeg er nu stødt på noget der mest af alt ligner en smøregrav, på et sted i
haven, hvor der tydeligvis tidligere har ligget garage/udhus. Da vi købte
huset var der i BBR papirene også garage og udhus noteret, men rent fysisk
var der ingen af delene.
Nu er mit spørgsmål så, hvordan jeg skal forholde mig til fundet? Skal det
meldes til 14 foskellige kommunale instanser, eller kan man bare lade det
være?

Jeg har besluttet mig for, at jeg rent faktisk gerne vil beholde graven, og
bygge et udhus/garage/værksted (hvad skal man kalde det for at få det
godkendt?) rundt om graven.

Jeg har efterhånden gravet mig 1 meter ned, men den er fyldt med alt muligt
skidt, bla. masser af de her gamle bølgede asbestplader, perlesten,
terassefliser og diverse cementblokke. Desuden er jeg nået ned til en masse
vand, så jeg tror næppe der er etableret afløb i bunden.

Skal fundet meldes til Teknisk Forvaltning? Er det en sag for en
ejerskifteforsikring, da den ikke er at finde i nogle papirer? Når jeg skal
have godkendt den nye bygning (jeg ved ikke om det bliver muret eller i
træ), skal jeg så nævne graven, eller skal det bare nævnes som en
kartoffelkælder, som jeg kan forstå er nemmere at få igennem?

Hjælp mig lidt ;)

- Jan