repp af revne og gulv samt væg
Fra : Anders R

Dato : 29-03-07 10:21

1. Jeg har et gammelt udehus.
Huset har en revne der går fra gulv til loft, denne vil jeg gerne have
fjernet.
Revnen har været der i mange mange år, så jeg går ud fra at huset har sat
sig, og revnen kan udfyldes.
Hvordan gøres dette, samt med hvad ?

2. Samtidigt er gulvet i udehuset meget ujævnt, der har oprindeligt lagt
beton på gulvet, men det er idag delvist væk.
Tanken var at hælde noget nyt beton ovenpå det gamle.
Der er en del nivu forskel. fra 1cm i den ene ende, til måske 6 cm i den
anden ende hvor den gamle beton er væk.
Hvordan griber jeg det bedst an ?
Skal der riojern i?
Der skal laves noget forskaldning (hedder det ikke det?) op mod en stor reol
der ikke kan flyttes.
Hvordan laver man en sådan? og hvordan tætner man så der ikke kommer for
meget beton på den anden side af forskaldningen ?

3. Sidst, men ikke mindst, skal jeg have lagt nogle muresten på plads som er
taget af efter taget er blevet repp.
Jeg har læst nogle af de forrige indlæg omkring mørtel, beton og cement. Men
er nok blevet en smule mere forvirret end jeg var før.
Hvad skal jeg bruge til disse 3 projekter?
Er jeg så heldigt at nogle af ingedienserne kan bruges til flere af
punkterne ?

Jeg ved det måske er en stor mundful, men håber nogle vil svare.
Og nej, jeg vil ikke rive skidtet ned :)

Her er lidt billeder fra ovenstående spørgsmål:
http://www.anjaro.dk/ng/4.jpeg
http://www.anjaro.dk/ng/5.jpeg
http://www.anjaro.dk/ng/6.jpeg
http://www.anjaro.dk/ng/7.jpeg

Tusind tak for svar
Anders

Fra : Anders R

Dato : 03-04-07 09:00

Ingen murere eller gør det selv folk, der har påskeferie og har tid til at
svare lidt her ?
Behøver ikke svar på ALT og samtlige spørgsmål. Alt er velkomment :)

Med venlig hilsen
Anders

Fra : Anders R

Dato : 03-04-07 09:07