Træer til indkørsel
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 28-03-07 07:25

Hej alle sammen

Jeg bor på en større nedlagt landejendom. Jeg har måttet fælde mine 6
birketræer der på det nærmeste overdækkede indkørslen.

Fruen var ved at være træt af svineriet med pollen.

Har i nogle forslag til hvad man ellers kunne plante. Fordele/ulemper?
Hun snakker selv japansk kirsebærtræ, men de sviner vel også?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Max

Dato : 28-03-07 07:34

Hej Ole

> Hun snakker selv japansk kirsebærtræ, men de sviner vel også?

Alle træer sviner, men f.eks. rønnebær træernes blade blæser væk :)

--
Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-07 16:22

On Wed, 28 Mar 2007 08:25:28 +0200, "Ole Frederiksen"
<baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> wrote:

> [...]
>
>Har i nogle forslag til hvad man ellers kunne plante. Fordele/ulemper?
>Hun snakker selv japansk kirsebærtræ, men de sviner vel også?

Japansk kirsebær sviner en hel del lige når blomsterne smides.

Jeg skal selv have plantet nogle Tyrkisk hassel når jeg får ryddet op
efter de 25 døde elmetræer jeg har fældet.

Som Max siger, røn er fine -og der findes en del forskellige. De bliver
heller ikke så store som birk.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/