Enstrenget cirkulationsanlæg t. varme
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-03-07 15:17

Hej!

Jeg bor i en opgang hvor vi har et enstrenget anlæg til vores
radiatorer. Talte med en VVS mand idag (fik nye ballofixer i køkkenet)
og han sagde, at jeg ikke kunne få isat termostater (vi har pt.
gammeldaws ventiler) uden at det skete for _hele_ strengen på een gang,
hvilket vil involvere hele min opgang.

Og så er det jeg spørger: Hvorfor kan man ikke det?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jens G

Dato : 27-03-07 16:27

On Tue, 27 Mar 2007 16:16:43 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>hvilket vil involvere hele min opgang.
>
>Og så er det jeg spørger: Hvorfor kan man ikke det?

Jeg tror ikke det er selve termostatventilen der er problemet.

Det er nok nærmere det at vandet skal lukkes ud af anlægget og de så
alligevel skal ind i samtlige lejligheder og lufte ud bagefter. Det
vil blive uforholdsmæssigt dyrt i sammenlignet med hvis de skiftede
alle ventiler på en gang, vil jeg tro.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-03-07 16:37

Hej!

Jens G wrote:
> [...]
> alligevel skal ind i samtlige lejligheder og lufte ud bagefter. Det
> vil blive uforholdsmæssigt dyrt i sammenlignet med hvis de skiftede

Vi har bare i forvejen en udlufter i varmecentralen og må ikke udlufte
radiatorerne i lejlighederne. Det har der ihvertfald stået med ret fede typer på
vores opslagstavle :)

Jeg tror der må være en anden forklaring, men hvilken?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-03-07 20:50

Hej!

Erhm, hvorfor får jeg ikke nogle gode svar fra de blikkenslagere der normalt er
her i gruppen?

Vær sød at svare - jeg ved i er her :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : J. E.

Dato : 29-03-07 08:51

> [...]
> involvere hele min opgang.
>
> Og så er det jeg spørger: Hvorfor kan man ikke det?

Det kan du også, det skal bare være en type til et-strenget anlæg.
Jeg har da selv på mit anlæg som godt nok er et traditionelt hus,
men med et nyere gasanlæg i kælderen.
Termostaterne monterede jeg for 10 år siden og de fungerer upåklageligt.
Jeg kan ikke huske modelbetegnelsen, men det er Danfoss og med ekstern
føler.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-03-07 10:40

Hej!

J. E. wrote:

> [...]
> Termostaterne monterede jeg for 10 år siden og de fungerer upåklageligt.
> Jeg kan ikke huske modelbetegnelsen, men det er Danfoss og med ekstern

Ok. Men har du skiftet dem alle, eller kun nogle få? Det er jo sådan set
det problematikken går på. Det ender sq nok med at jeg må ringe til
vvs-montøren og spørge...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jens G

Dato : 29-03-07 14:53

On Thu, 29 Mar 2007 11:40:18 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>Ok. Men har du skiftet dem alle, eller kun nogle få? Det er jo sådan set
>det problematikken går på. Det ender sq nok med at jeg må ringe til

Her kan jeg skyde ind at det kun var halvdelen af radiatorerne på det
etstrengede system i vores hus der havde termostatventiler da vi
flyttede ind for 14 år siden. Resten havde en balofixagtig ventil, og
det fungerede fint.

Resten af radiatorerne har først fået termostatventiler på sidste
efterår - at typen her:
http://www.vvscomfort.dk/site/detail.asp?x=&detail=7343&shopmenu=0.2.2,11,59

Og det fungerer også fint

Fra : J. E.

Dato : 29-03-07 16:03

> Hej!

> Ok. Men har du skiftet dem alle, eller kun nogle få? Det er jo sådan set det problematikken går
> på. Det ender sq nok med at jeg må ringe til vvs-montøren og spørge...

Jeg har kun skiftet i stue og køkken (3 stk). Resten har gammeldags ventiler.