Fuglekasse i birk
Fra : Kim Schroeder

Dato : 27-03-07 01:32

Har søgt på nettet uden større held så spørger her:

Søger en fuglekasse - absolut ikke en kasse - men model udhulet
birketræsstamme med tilhørende låg.

En venlig sjæl som ved, hvor man kan købe en sådan ?

Kim

Fra : Jens G

Dato : 27-03-07 16:23

On Tue, 27 Mar 2007 02:32:16 +0200, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

>Har søgt på nettet uden større held så spørger her:
>
>Søger en fuglekasse - absolut ikke en kasse - men model udhulet
>birketræsstamme med tilhørende låg.
>
>En venlig sjæl som ved, hvor man kan købe en sådan ?

Jeg købte sådan nogle i Råd & Dåd (nu XL Byg) for nogle år siden.
Tre for 100kr tror jeg det var.

Måske har de dem stadig/igen.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-03-07 18:20

Kim Schroeder <nospamtome@myorange.dk> wrote:

> Har søgt på nettet uden større held så spørger her:

Første hit på Google:
http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=983

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Grev Dracula

Dato : 28-03-07 07:35

> [...]

>birketræsstamme med tilhørende låg.
>
>En venlig sjæl som ved, hvor man kan købe en sådan ?

Det er spild af penge at købe disse birke-'kasser' - i hvert fald de
billigste af dem - hvis meningen er, at du gerne vil have fugle i
haven og ikke bare have nogle pæne, men tomme, birke-'kasser'
hængende.

De er nemlig ofte lavet i nogle mål, som fuglene ikke kan lide:
forkert størrelse hul, forkert afstand fra hul til bund og/eller for
lidt plads til rede osv

Jeg købte for nogle år siden tre af disse birke-'kasser' på tilbud i
SILVAN, som jeg hængte op, men efter et par år uden fugle blev de
smidt ud og erstattet med nogle almindelige kasser med 'autoriserede'
mål fra Naturbutikken
<http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_pc=11> og SÅ var
der lige pludselig masser af fugle, der var interesserede i at bo i
min have.