Hæve græsplan
Fra : TB

Dato : 26-03-07 20:20

Min græsplæn har i løbet af de sidste år sunket lidt sammen og blevet meget
ujevn med buler og huller. Jeg kunne derfor tænke mig at få hævet stykket
(ca. 10 m2) 10 cm. Hvad skal jeg bruge, og kan jeg eventuelt tage et par cm
om gangen, så jeg undgår at måtte så nyt græs helt forfra?

Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-03-07 20:44

"TB" <thomas@bendiksen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
cm
> om gangen, så jeg undgår at måtte så nyt græs helt forfra?

Hullerne kan du fjerne ved at sparke et passende hul med spaden, og lægge
kantfraskær i. Og du kan godt hæve gradvist ved at fylde jord på en halvlang
plæne, og så vande det imellem, men det bliver et langt sejt træk over flere
år. Når det kun er 10 m2, ville jeg tage tyren ved hornene, og grave tørven
af, og lægge de 10 cm jord på, på en gang. Så er den jævn og kan tages i
brug med det samme.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : CC

Dato : 26-03-07 21:59

"TB" skrev i en meddelelse
> [...]
> stykket (ca. 10 m2) 10 cm. Hvad skal jeg bruge, og kan jeg eventuelt tage
> et par cm om gangen, så jeg undgår at måtte så nyt græs helt forfra?

Smide grus på, jævn det med en trommel og plant evt. nyt græs.