Hjælp Vaskemaskine, skal samles igen
Fra : Onkel Willy

Dato : 26-03-07 12:35

Hej Alle

Jeg har "splittet" min Bauknecht WAK 7740 vaskemaskine ad.

Mellem budkar og pumpe, går en "harmonika" -bundslange, i den skal
monteres en kop/skål-lignende gummi tingest + en bordtennisbold-lignende
kugle, som kan lukke for et hul i skål'en.
Hvad er dens funktion ?
Mere fordi jeg ikke kan finde ud hvordan den skal vende.

Skal den i bundslangen og skålen på hovedet ovenpå for at forhindre
tilbageløb ?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-03-07 15:13

"Onkel Willy" <who@cares.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mere fordi jeg ikke kan finde ud hvordan den skal vende.
>
> Skal den i bundslangen og skålen på hovedet ovenpå for at forhindre

Nu vil jeg fandme også komme med et af de dersens smarte svar der
ligger lige for, men som nogen glemmer at tænke over.

Delene skal sidde som før du splittede maskinen ad, men du skal sætte
delene tilbage i modsat rækkefølge. Rocket science for beginners.

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 26-03-07 18:41

"Onkel Willy" <who@cares.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>

> Skal den i bundslangen og skålen på hovedet ovenpå for at forhindre
> tilbageløb ?

tjae det er bestemt ikke noget jeg er klog på, men kunne det tænkes at den
skal falde ned og lukke for eventuelt lugt fra kloak/afløb??

Jens