Konstanttryk-regulering i vandrør pga. stø~
Fra : Niels

Dato : 24-03-07 09:14

Jeg har søgt på nettet efter en ventil der kan stilles til et bestemt
vandtryk (brugsvand). Årsagen er at når en person bader støjer det i
hele huset pga. af den trykforskel der er fra tryksiden til det vand
der løber ud af hane/bruser. Hvis der åbnes helt for vandhanen
forsvinder støjen. Konklusion: det er ikke flowet/mændgen af vand men
udligningen af trykforskellen der støjer. Jeg skal derfor bruge en
ventil til der sikrer det nødvendige tryk men ikke højere. Dette kan
opnås ved at lukke delvis på hovedhanen men hvis mere en en hane i
huset bruger vand falder trykket. Hvem ved hvor der findes en ventil
der kan holde et konstant lavt tryk uanset forbrug.
Eller andre ideer til at reducere støjet.

Hilsen Niels Stæhr

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-03-07 08:22

"Niels" <nielsstaehr@gmail.com> wrote in message
>Eller andre ideer til at reducere støjet.

Køb et andet blandingsbatteri. Jeg har ladet mig fortælle at det kan betyde
meget for støjen, og kan i hvert fald bekræfte at det billige vi har i det
ene badeværelse også har nogle uheldige lydegenskaber ved nogen
hastigheder...

Keller