Væltet hegn - fra "bagbo"
Fra : DeBoss

Dato : 21-03-07 17:50

Hejsa..

Jeg er så "heldig" at min bagbo's hegn (ca 10 meter) er væltet faretruende
ind mod min have og truer med at kvase vores hæk..

Vi har aldrig set eller snakket med personen, da der jo er dette meget høje
hegn, og vores grund er sænket ca 1½ meter ift bagboen. Vedkommende bor på
en anden vej, og jeg ville ikke engang kunne udpege huset fra denne.

Jeg er ikke så erfaren husejer, men jeg vil da mene at dette må være naboens
hegn og derved problem at udbedre, men på den anden side, vil jeg heller
ikke vente til vores hæk er helt smadret..

Hvordan kan jeg nemmest rette dette op - jeg forestiller mig selv at jeg
graver nogle pælehuller på ca 50-100cm, og sætter 2-3 pæle på op på vores
side til at støtte hegnet, og forhindre det i at falde mere ind mod os, men
det er stadig vanskeligt, da der kun er ca 40 cm i niveau hvor hækken gror..

Er der nogen der har andre eller bedre ideer??

Mvh Dennis

Fra : Martin Bak

Dato : 21-03-07 18:23

"DeBoss" <dennis@FJERNbitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høje hegn, og vores grund er sænket ca 1½ meter ift bagboen. Vedkommende
> bor på en anden vej, og jeg ville ikke engang kunne udpege huset fra

Du skal selvfølgelig have fat i naboen og drøfte situationen med ham. Det må
være en smal sag via offentlige matrikelkort, at finde ud af hvem naboen er.

Martin

Fra : Leonard

Dato : 21-03-07 18:45

On Wed, 21 Mar 2007 17:50:06 +0100, DeBoss wrote:

> Vedkommende bor på
> en anden vej, og jeg ville ikke engang kunne udpege huset fra denne.

Find din adresse her: http://www.findvej.dk/
Brug knappen Satellite til at få luftbillede og zoom ind med pilene til
venstre. Så kan du næsten kigge ind af bagboens vinduer, du bør i hvert
fald kunne få en god fornemmelse af hvordan grunden ser ud fra gadesiden
så du kan gå derom og banke på.

Alternativt hopper du over skellet og går ind gennem haven.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 21-03-07 18:52

On Wed, 21 Mar 2007 18:45:03 +0100, Leonard wrote:

> Find din adresse her: http://www.findvej.dk/
> Brug knappen Satellite til at få luftbillede og zoom ind med pilene til
> venstre.

Brug så punktet [Vælg punkt på kort] og [Find nærmeste adresser]
så kommer der flere markører på billedet og du kan vælge bagboens, som
så viser adressen.

Derefter er det bare at slå adressen op på www.dgs.dk og der dukker et
tlf.-nr. op ...

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Jubii

Dato : 21-03-07 21:53

Leonard formulerede:

> Derefter er det bare at slå adressen op på www.dgs.dk og der dukker et
> tlf.-nr. op ...

Så kan man jo spørge om man skal
dele en kop øl :)

Fra : DeBoss

Dato : 22-03-07 23:10

"Jubii" <oz3lx@oz3lx.dk> wrote in message

> Leonard formulerede:

> Så kan man jo spørge om man skal
> dele en kop øl :)

Tror sku det er noget urte te noget - Jeg har en skummel mistanke om at det
er en ældre dame, eller par der bor der..

Fra : DeBoss

Dato : 22-03-07 23:09

> [...]
> venstre. Så kan du næsten kigge ind af bagboens vinduer, du bør i hvert
> fald kunne få en god fornemmelse af hvordan grunden ser ud fra gadesiden

DET var fadme smart.. Så kan jeg sku se hviket af det meget ens huse jeg
skal banke på *GGG*
Og det var sku ikke der jeg regnede med - Tak for det

> Alternativt hopper du over skellet og går ind gennem haven.

Ehm.. 1½meter niveauforskel + 2 meter hegn..
Velkommen til DM i badut-spring =)

Men takker!!

Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-03-07 22:02

Står hegnet i skellet, så er det et fælles hegn. Men
det er den lavestliggende, som har ansvaret for
skræntens vedligeholdelse. Det kan have
betydning for om hegnet vælter og så er det dit
ansvar, såfremt du har en sådan sitiation.
Ring ellers teknisk forvaltning, de plejer at være
gode til den slags rådgivning.

--
Hilsen Hans

Fra : DeBoss

Dato : 22-03-07 23:15

> [...]
> skræntens vedligeholdelse. Det kan have
> betydning for om hegnet vælter og så er det dit
> ansvar, såfremt du har en sådan sitiation.

Nej det er heldigvis ikke tilfældet - alle stolper er knækket - pga råd..
Skrænten er perfekt stående med lille hæk, buske og blomster, - og derfor
har jeg heller ikke lyst til at et stort hegn skal vælte ind over og
terroisere

Jeg har fået fortalt at det kommer an på om hegnet er sat i fællesskab,
eller om bagbo har sat hegn og "vi" har sat hæk - Er det sat i fællesskab er
det fælles ansvar.. Ellers bagboens.
Er det ikke korrekt?

- Jeg vil lige høre dem vi købte huset af - de ved det sikkert, da de boede
her i 27år!

> Ring ellers teknisk forvaltning, de plejer at være
> gode til den slags rådgivning.

Jo - det kunne jeg - men jeg vil heller ikke starte en masse problemer -
bare vide hvad jeg kan gøre, og hvad min ret er :)

Men tak for rådene
Dennis

Fra : Bjorn

Dato : 24-03-07 10:49

> Jo - det kunne jeg - men jeg vil heller ikke starte en masse problemer -
> bare vide hvad jeg kan gøre, og hvad min ret er :)
>
> Men tak for rådene
> Dennis

Teknisk forvaltninger er normalt ret flinke til rådgivning og de blander
sig helst ikke, for ikke at befordre evt. nabotvister.
For 20 år siden havde jeg en kontrovers med naboen om
vedligeholdelse af et skrænt og henvente mig til ommunens
Teknisk Forvaltning. Kontreversen sluttede
med at teknisk afdeling sendte et pænt brev til min nabo, som
derefter påtog sig ansvaret for skrænten.

Venlig hilsen Bjørn

Fra : DeBoss

Dato : 24-03-07 17:08

> [...]
> Teknisk Forvaltning. Kontreversen sluttede
> med at teknisk afdeling sendte et pænt brev til min nabo, som
> derefter påtog sig ansvaret for skrænten.

Hmm.. Nå okay.. Ja det er da stille og roligt..

Nu ser vi lige..
Jeg ville have været derovre idag, men sørme om der ikke pludselig stod 5-6
mennesker og snakkede bag hegnet og hev lidt i det..
Jeg tror sku det kommer helt af sig selv - Jeg giver det ihvertfald lige
nogen tid inden jeg blander mig

Men tak til alle der har svaret :)

Mvh Dennis

Fra : Ledøje Udlejning