Nyt ståltag eller??
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 14:23

Hej,
Har planer om at lægge ståltag på eksisterende eternittag. Nu er der bare
nogle der påstår at det er bedst at pille det gamle tag af, men det koster
jo - for det første tid, og for det andet en del penge bare for at komme af
med det asbestholdige tag.
Jeg ville jo beholde det gamle tag, som så kunne fungere glimrende som
undertag for et kommende ståltag.

Vedkommenes argument for at pille det gamle tag af er, at det komme til at
se underligt ud med tagrenden, der nærmest flyver ude i luften.

Er der nogen her der har erfaring med det?

Det skal siges at eksisterende tagrende er skjult. Er det ikke bare at bryde
det ned, og så montere rendjern på den nederste lægte til det nye ståltag?

Jeg er klar over at det nye tag kommer til at gå lidt længere ud end det
gamle, men er det så slemt med helhedbilledet i forhold til tagrenden?

På forhånd tak.

/HB

Fra : tp

Dato : 21-03-07 17:27

> [...]
> af med det asbestholdige tag.
> Jeg ville jo beholde det gamle tag, som så kunne fungere glimrende som

Du lyder som om du selv vil gøre det... Altså her (RenoDjurs) er det gratis
for _PRIVATE_ at aflevere asbest plader på den lokale genbrugsplads, så er
der bare arbejdet + prisen for et nyt undertag

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 10:24

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du lyder som om du selv vil gøre det...

Så har jeg vist formuleret mig forkert. Det er ikke noget jeg selv vil
udføre.

> for _PRIVATE_ at aflevere asbest plader på den lokale genbrugsplads, så er
> der bare arbejdet + prisen for et nyt undertag

Det gamle tag skal jo benyttes som undertag.
Spørgsmålet gik mere på tagrendens placering når det nye ståltag er lagt.

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 10:28

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det gamle tag skal jo benyttes som undertag.
> Spørgsmålet gik mere på tagrendens placering når det nye ståltag er lagt.

Og så lige spørgsmålet om eksisterende tag. om det er bedst at lade det
blive liggende eller tage det af.
Altså om der er nogen ulempe ved at det blir det gamle tag der fungerer som
undertag.
Håber I forstår mine spørgsmål.

/HB

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 22-03-07 23:11

> [...]
> lade det blive liggende eller tage det af.
> Altså om der er nogen ulempe ved at det blir det gamle tag der

Vi lagde (selv) myt ståltag sidste år.
Vi valgte at beholde det eksisterende eternit tag som undertag ud
fra flg 2 betragtninger:

1. Her i Herning kan man som privat KUN komme af med 5 plader pr.
døgn på genbrugsen - hvis vi ville af med dem alle sammen på en
gang ville det koste 20000,- da det er farligt affald.
Perspektivet i at køre i rutefart med asbestholdige plader i en
stationcar var ikke tiltalende.

2. Et nyt undertag ville koste i omegnen af de samme 20000,- og
vores rådgiver (tømrermester) mente at det eksisterende sagtens
kunne holde som undertag.

mht. tagrender - ja det nye tag stikker lidt ud over det gamle
(ca 5 cm.) men det kan løses med nogle rendejern der kan stilles
i afstanden fra spærenderne.
Mener de er variable fra 50 - 150 mm.
Alternativt monterer man simpelthen de nye rendejern på nogle
klodser.

--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 10:23

"Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> spærenderne.
> Mener de er variable fra 50 - 150 mm.
> Alternativt monterer man simpelthen de nye rendejern på nogle klodser.

Tak for det brugbare svar. Det siger jo alt om den sag.

/HB

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 23-03-07 22:11

HB wrote:
> "Lasse Skovsager" <lasse@skovsager.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for det brugbare svar. Det siger jo alt om den sag.
>
> /HB

Velbekomme :D

hmm...snakker vi ikke også sammen i d.f.b?
og på caravelle.dk?

:P

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-07 13:15

> Velbekomme :D
>
> hmm...snakker vi ikke også sammen i d.f.b?
> [...]

Tjiioo... Det gør vi vist nok. Jeg er på d.f.b en del, og er lige begyndt på
caravelle.dk da jeg søger en transporter TDI fra 2000 - 2002
Men det er vist lidt off topic herinde, så det jeg lige skrev har jeg aldrig
skrevet

/HB

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 24-03-07 14:17

HB wrote:
> [...]
> lige begyndt på caravelle.dk da jeg søger en transporter TDI
> fra 2000 - 2002 Men det er vist lidt off topic herinde, så

hehehe..jowjow så er den god nok - det var mig der henviste dig
til caravelle.dk :D
ups - OT undskyld :p

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-07 14:36

> til caravelle.dk :D
> ups - OT undskyld :p
> --
> Lasse Skovsager
> www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Det var det jo.. og tak for henvisningen

/HB

Fra : Anders Majland

Dato : 25-03-07 22:09

> Og så lige spørgsmålet om eksisterende tag. om det er bedst at lade det
> blive liggende eller tage det af.
> Altså om der er nogen ulempe ved at det blir det gamle tag der fungerer
> som undertag.

Den eneste ulempe ved at fjerne det finder du på din ejensomsvurdering. Det
giver et pænt nedslag med et asbest tag - og det har du jo stadig selvom du
lægger stål oven på ...

Men den dag du skal sælge vil en køber nok helst være fri for at der ligger
asbest under ....

/A