Rhrododendron 2 spørgsmål
Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-03-07 10:59

Hej gruppe!.

Jegved meget lidt om rhododendron, så jeg har lige et par spørgsmål. Vi har
to rhododendron i store krukker. Hvornår skal de gødes?. På den ene plante
er der en gren, som stikker helt vildt ud til den ene side. Kan jeg bare
klippe den af, på nuværende tidspunkt?.

Mvh.

Karsten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-03-07 19:40

On Tue, 20 Mar 2007 10:58:32 +0100, "Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid>
wrote:

> [...]
>er der en gren, som stikker helt vildt ud til den ene side. Kan jeg bare

De skal have en gang gødning i starten af april - midten af april.
Når de står i krukker, så er det også en god ide at blande almindelig
gødning i vandet først på sommeren. Dog ikke gødning senere end ca.
første august. Gødningen i vandingsvandet kan være almindelig flydende
drivhusgødning eller tilsvarende. Gødningen i april kan med fordel være
en svovlsur ammoniak.
Alternativt kan du bruge en organisk rhododendrongødning (f.eks animix).

Grenen kan du klippe af når du har tid - også på denne årstid
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-03-07 09:22

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev:

> [...]
> Alternativt kan du bruge en organisk rhododendrongødning (f.eks animix).
>
> Grenen kan du klippe af når du har tid - også på denne årstid

Tak for det grundige svar

Mvh.

Karsten