Problemer!!!! hjælp mig...please!!!
Fra : Sune Hansen

Dato : 03-07-01 20:11

Hejsa...

Allerførst vil jeg lægge ud med at jeg købte min pc'er brugt for over et ½ år siden......

Det er en Compaq Presario 5240.....

Ja ja..... har fået det af vide så mange gange at jeg skulle ha' holdt mig væk fra
compaq... Men købt er købt...

Den kørte perfekt og jeg re-installerede den med Windows ME....

Senere opdagede jeg at hverken det installerede DVD drev og A drevet ikke virkede, hvilket
det gjorde til at begynde med..

Det har dog ikke betydet alverdens da den er forbundet i netværk med min kones pc'er, hvor
jeg bare har brugt drevene derfra....

I dag købte jeg så en CD-brænder og byttede den ud med DVD'en...

Nu kommer det mærkelige så... Den reagere fuldstændig som DVD'en...

Dvs.. under 'Denne Computer' finder den drevet som 'Drev F' hvilket også er fint, da jeg
har den oprindelige Harddisk som 'Drev C' og
smed en ekstra i efter købet som jeg delte i 2 som henholdsvis 'Drev D' og 'Drev E'

når jeg smider en skive i og åbner den skriver den bare som om skiven er tom.. Anvendt 0
mb og ledig plads 648 mb.....

Går jeg ind under 'enhedshåndtering' og klikker på cd-rom finder den også brænderen med
type osv... og skriver at enheden virker korrekt....

Nøjagtig det samme skriver den også med 'A-drev' som heller ikke virker......

Jeg har byttet og roteret rundt på kablerne på alle tilgængelige måder syntes jeg, uden at
det har ændret sig.....

Håber at jeg har formuleret mig korrekt!!!!!

Hvad har jeg gjort galt ?????

Er det noget der er sket efter jeg smed en ekstra Harddisk i da jeg re-installerede den
efter købet....

Med venlig hilsen og på forhånd tak.... håber jeg

Sune Hansen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 03-07-01 22:39

> Den kørte perfekt og jeg re-installerede den med Windows ME....

Der ligger fejlen.... Windows ME. Windows ME er én stor virus.
Fdisk HD og installer derefter Win 98.

Mvh.
Flemming Nielsen

Fra : HelloKitty

Dato : 03-07-01 23:17

Hvad taler du om, makker. Windows ME er ikke SÅ dårligt lavet. Du er ikke
til meget hjælp. Heller ikke jeg men jeg kan i det mindste råde Sune IKKE at
geninstallere af den grund.

Men du skal i hvertfald sikre dig at master/slave-forholdet er korrekt (kun
een kan være master og een være slave per kanal).

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 04-07-01 00:26

"HelloKitty"

Jeg skrev det selvfølgelig for at provokere. Men rent faktisk mener jeg at
Sunes problemer skyldes ME. På min egen Comp. har jeg installeret Win 3.11,
98, 2000 Pro og 2000 Adv. Server. No problemos. Jeg har flere gange
installeret ME for at give det en chance, men hver gang med det samme
nedslående problem. Blå skærm, konflikter med hardware, uprovokeret
skrivning til HD, låsning af tastatur m.m. ME kommer ikke ind på min eller
venners comp. fordi det efter min mening er at bede om problemer. Jeg ved at
der er nogle der har en comp. sammensætning, som ME kører tilfredsstillende
med (bl.a "HelloKitty" ). Men langt den overvejende del af de IT folk jeg
snakker med, får kuldegysninger når de hører ordet ME.
Du skriver selv at "Windows ME er ikke SÅ dårligt lavet", så helt tilfreds
er du vel heller ikke selv.

Til problemet: Som du skriver "HelloKitty", skal jumperne selvfølgelig sidde
rigtigt. Men jeg har bare svært ved at se, at dét skulle Sunes problemer.
Jeg ville installere Win 98, for at se om det ville løse problemet. Hvis det
gør, behold styresystemet, frem for at ligge og fejlfinde i én uendelighed
med et styresystem som ikke kan noget som Win 98 ikke kan.

Mvh.
Flemming Nielsen

Fra : HelloKitty

Dato : 05-07-01 02:28

Hej Flemming,
så du prøvede at provokere - det kan jeg nemlig ikke finde ud af at se.

Men jeg synes du burde genlæse mit første indlæg; jeg har aldrig sagt at jeg
benytter WinMe.

Faktisk burde jeg ikke udtale mig på nogen måder om hvorvidt Me er stabilt i
forhold til Win98SE. Sandheden er at jeg aldrig selv har benyttet Me men
udelukkende holdt mig til Win98SE og W2K. Hvor jeg før i tiden villigt lod
maskinen opgradere fra 95 til 98 gælder dette ikke med Me. Det skyldes nu
ikke fordi jeg "ved" eller har hørt at Me er ustabilt men alene fordi en
geninstallation er et tungt arbejde, samt at jeg er meget tilfreds med
Win98SE (US-version).

At jeg så følte at jeg måtte kommentere dit indlæg er fordi jeg har venner,
som benytter Me og klager for så vidt ikke. Det tyder da på at Me ikke er SÅ
dårligt... altså heraf kommer min udtalelse fra. Fordi vennerne har prøvet
men ikke jeg.

Men Flemmings idé lyder ikke dårligt: hvis du har mod på det så installér
Win98 og se om problemet udebliver eller ej.