fedtfinneand i agurketiden
Fra : Søren Mathiesen

Dato : 03-07-01 19:19

(andet forsøg - undskyld hvs den dublerer)

Mandag d. 2/7, kl 15.00 i høj solskin fanngede Knud Thorsen fra Bjørnens
Spff. en ørred (salmo trutta) på 53 cm og 1,3 kg.
Dette er ikke opsigtsvækkende, men det skete altså i Tueholm Sø, Vallensbæk
Mose ved Vestmotorvejen i Albertslund.
I øvrigt en gentagelse af Knuds bedrift fra sidste år !!
Fisken er mager, men synes ikke udleget. Det er for øvrigt ikke muligt
(!!??) for ørreder at passere opstemningen og olieudskilleren
mellem mosen og Store Vejle Å.
Der fanges dog en håndfuld ørreder i mosen hvert år.
Fote af fisken er lagt ud på dk.binaer, som tueholmørred1 og tueholmørred2.
Skælprøver er fremsendt til DSF.
Kommentarer/erfaringer er velkomne.
Søren Mathiesen.

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 03-07-01 20:47

Hej Søren
Jeg huske, at der for mange år siden. Da jeg var knægt (sådan 15-20 år
siden) blev udsat nogle ørrede i søerne. Det var ikke den store succes. De
fleste blev vist fanget inden for de første 14 dage. Jeg ved, at nogle
medefisker tog omkring 200!!! På en dag
Jeg har også hørt, at der ind imellem er taget ørrede der. Nogle af dem på
3-4 Kg.
Nu når den ikke er større er det vel næppe en af dem ? Kan de have ynglet ?
Knæk og bræk
Erik

Fra : Søren Mathiesen

Dato : 05-07-01 19:56

De ørreder du omtalte blev ganske rigtigt opfisket umiddelbart efter
udsætningen. Men det var regnbueørreder, og ikke
"rigtige" ørreder (salmo trutta).
I lat har jeg hørt pålidelig rapporter om 8 ørreder (hav- eller sø?) inden
for de sidste 3 år.
De eneste to jeg har set er begge fanget af vores fiskekortkontrollør, Knud
Thorsen.
venligst Søren.