MS Windows
briani 27239
Dell løber fra deres ansvar
Fra : charlotte

Dato : 23-04-07 14:21

Hej alle

Jeg er simpelthen så rasende på Dell - jeg har købt en Dimension 9200 til
firmaet og valgt en maskine til små eller mellemstore virksomheder - og da
jeg så får maskinen, har Dell lagt Vista Basic på - hvad er helt forkert -
da der skulle ha været Vista Business på - iflg. Dell's hjemmeside kan man
slet ikke købe maskinen til et firma med Basic på - på trods af at jeg har
kontaktet dem flere gange og mailet, høre jeg ikke en disse. Kundeservice
siger, at jeg kan købe en opgradering - men det er jo slet ikke min fejl -
det er jo Dell som har lagt et forkert program på. Og når man så ringer for
at få opgivet et navn længere oppe i deres organisation, så vil de ikke sige
hvem men skal tale med - hver gang bliver man stillet op til kundeservice og
det er den samme mand man kommer ind til.

Tag dette som en advarsel til alle dem som påtænker at handle hos Dell - jeg
er færdig med at købe computere der - de er utroværdige og løber fra deres
ansvar.

Mvh. Lotte

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 23-04-07 14:30

charlotte skrev:
> [...]
> er færdig med at købe computere der - de er utroværdige og løber fra deres

Det fremgår vel af ordrerbekræftelsen hvilket OS der er bestilt med?
Derved skulle det vel ikke være svært blot at retunere varen og oplyse
det ikke er det bestilte?

/A

Fra : charlotte

Dato : 23-04-07 15:01

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Det fremgår vel af ordrerbekræftelsen hvilket OS der er bestilt med?
> Derved skulle det vel ikke være svært blot at retunere varen og oplyse

Ja - du har ret. Problemet er bare, at iflg. Dell, kan man kun returnere en
vare inden for en uge, hvis man er et firma som køber. Og jeg brugte en uge
på at få skidtet til at virke, talte med deres support som fortalte mig at
der var lagt et forkert styresystem på - og så alt får sent, at de havde
skrevet basic istedet for buisness som jeg havde bestilt. Man kunne slet
ikke bestille basic.............ham fra support kunne ikke forstå jeg havde
fået basic på - men han kunne intet gøre - han sidder jo kun og fixer
problemer som kunderne ringer om - og han kan ikke give mig det som jeg skal
ha - det er kundeservice eller en sælger der ude fra.

Dell havde også lagt MCfee på med 60 dages prøve - selv om jeg ikke havde
bestilt det - og noget andet "prøve" i 30 dage. Da jeg afinstall det, gik
maskinen i sort - og kundesupport sagde at jeg skulle lægge en driver på som
var på deres hjemmeside - men den fungere ikke optimalt endnu. Alt i alt har
den persom som har samlet maskinen og install programmerne, ikke været
særlig vågen. Jeg har fået noget jeg ikke har bedt om og noget direkte
forkert.

Nå - men jeg har mailet den sidste gang i dag, og hvis der ikke kommer noget
svar må jeg gå til forbruger ombudsmanden og få dem til at hjælpe mig -
måske er der mange andre som er kommet i kløerne på Dell.

Lotte

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 23-04-07 15:17

charlotte skrev:
> [...]
> problemer som kunderne ringer om - og han kan ikke give mig det som jeg skal
> ha - det er kundeservice eller en sælger der ude fra.

Jeg håber det bedste for dig - men hvs der står basic på
ordrebekræftelsen er der nok ikke noget at gøre ved den sag.

Hvorfor tog det mere end en uge at få den til at virke? normalt så er
det jo bare strøm på og så kører det derudaf....

> [...]
> den persom som har samlet maskinen og install programmerne, ikke været
> særlig vågen. Jeg har fået noget jeg ikke har bedt om og noget direkte

Ja det lyder underligt at der mangler en river blot fordi der
afinstalleres McAfee.

> Nå - men jeg har mailet den sidste gang i dag, og hvis der ikke kommer noget
> svar må jeg gå til forbruger ombudsmanden og få dem til at hjælpe mig -
> måske er der mange andre som er kommet i kløerne på Dell.

Ja det lyder som en god ide. Men som sagt så tror jeg ikke der er meget
at gøre hvis ordrerbekræftelsen siger basic, og det er det du har godkendt.

/Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-07 15:52

charlotte skrev:

> Ja - du har ret. Problemet er bare, at iflg. Dell, kan man kun
> returnere en vare inden for en uge, hvis man er et firma som
> køber.

Returnering er én ting. Reklamationsfrist er en anden. Hvad er
der aftalt hvad det sidste angår?

> [...]
> kommer noget svar må jeg gå til forbruger ombudsmanden og få
> dem til at hjælpe mig - måske er der mange andre som er kommet

Tager forbrugerombudsmanden sig af firmaproblemer? Det troede jeg
ikke.

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-07 15:32

> Returnering er én ting. Reklamationsfrist er en anden. Hvad er
> der aftalt hvad det sidste angår?

Køber man over nettet har man 14 dage returret.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Peter Due

Dato : 24-04-07 15:35

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Køber man over nettet har man 14 dage returret.

Ikke som firma, som den er købt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-07 15:40

"Peter Due" <Peter@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Ikke som firma, som den er købt

Ups, det havde jeg ikke lige set

Fra : Nicolai L

Dato : 23-04-07 17:24

"charlotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den persom som har samlet maskinen og install programmerne, ikke været
> særlig vågen. Jeg har fået noget jeg ikke har bedt om og noget direkte

Har du ikke fået en ordrebekræftelse, da du konfigurerede maskinen? Det
mener jeg, at jeg gjorde. Jeg kan udemærket se dit problem, men der er altså
en grund til, at folk tjekker fakturaer, kasseboner osv osv, lige efter
køb/modtagelse.

Såfremt der står Basic på fakturaen, så har du jo trods alt også lavet en
fejl og du har jo hermed heller ikke betalt for en Business version, så
havde jeg været dig, havde jeg nok taget det som en lærestreg og næste gang
huske at tjekke ordrebekræftelse, faktura, købssum osv. Du har haft mange
muligheder for at opdage fejlen, selvom den måske alene skyldes Dell.

Op med humøret, værre ting kunne have været sket.

nicolai

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-04-07 22:42

> Op med humøret, værre ting kunne have været sket.

Ja, hun kunne have købt FujitsuSiemens

Troels

Fra : joke

Dato : 24-04-07 08:59

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i
meddelelsen news:462d280a$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja, hun kunne have købt FujitsuSiemens

Tja skal vi komme med holdninger ville jeg foretrække en Fujitsu frem for en
Dell, men var valget frit ville det ikke blive nogen af dem men et mærke
hvor rep tid er hurtig uden man behøver at betale x tusinde ekstra.

Hilsen

Johnny

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-04-07 11:50

> Tja skal vi komme med holdninger ville jeg foretrække en Fujitsu frem for
> en Dell, men var valget frit ville det ikke blive nogen af dem men et
> mærke hvor rep tid er hurtig uden man behøver at betale x tusinde ekstra.

Bemærk smilien.

Troels

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-04-07 16:48

On Mon, 23 Apr 2007 16:01:01 +0200, "charlotte"
<charlotte_andersen@ofir.dk> wrote:

>Ja - du har ret. Problemet er bare, at iflg. Dell, kan man kun returnere en
>vare inden for en uge, hvis man er et firma som køber. Og jeg brugte en uge
----------cut--------------------
Og du har startet din reklamation/klage indenfor den omtalte uge ?
At det tager lidt tid (sammen med Dell's support) at finde ud af hvad
der er galt er vel en formalitet.
Hvis du har haft lidt for travlt med at "brokke" kan det have negativ
indflydelse på hvor glat tingene glider.

/Hans

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-04-07 15:34

> [...]
> jeg
> er færdig med at købe computere der - de er utroværdige og løber fra deres

Prøv at gå ind her http://klag.klagetjek.dk/letterwizard/ der er en skabelon
til klagebreve du kan udfylde og sende til Dell, måske det hjælper.