MS Windows
briani 27239
Skifte CD-key i XP?
Fra : Sven

Dato : 22-04-07 13:53

Hej.
Mine svigerforældre er langt om længe kommet på nettet, og nu virker deres
windows xp (alternativ kopi) ikke mere. De har så købt en opgraderings CD
med winXP på, da de troede, at man kunne installere XP oven i sig selv, så
den beholdt alle indstillinger mv, og så der give den en ny CD-key. Men det
ville den ikke, da den advarer mod, at den tidligere installation vil blive
slettet. Jeg foreslog at prøve at skifte CD-key'en til den ny lovlige key,
men hvordan gør man egenligt det? Og kan man i det hele taget redde
installationen på denne måde? (det er i begge tilfælde windows XP SP2
Professionel)

Sven

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-04-07 14:01

> Hej.

Hej.

Hvis du er frisk på lidt engelsk, er det her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328874

Du er nok interesseret i "Use the Activation Wizard"

Troels

Fra : Henning

Dato : 22-04-07 14:06

On Sun, 22 Apr 2007 14:52:36 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> [...]
>men hvordan gør man egenligt det? Og kan man i det hele taget redde
>installationen på denne måde? (det er i begge tilfælde windows XP SP2

Google efter Jelly key finder

Fra : Hans

Dato : 22-04-07 14:01

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hvordan gør man egenligt det? Og kan man i det hele taget redde
> installationen på denne måde? (det er i begge tilfælde windows XP SP2

Hvad er en alternativ kopi?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-04-07 18:03

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
> Hvad er en alternativ kopi?

Det er vel en piratkopi. Siden han skriver at han har fået en lovlig key.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Hans

Dato : 22-04-07 19:08

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
>
> Det er vel en piratkopi. Siden han skriver at han har fået en lovlig key.

Det anede mig. Pudsigt hr. Sven ikke selv kan forklare, hvad han mener.

Fra : L.E.P.

Dato : 23-04-07 07:07

Sun, 22 Apr 2007 20:07:47 +0200, skrev "Hans" <hans@susaa.xx> :

>Det anede mig. Pudsigt hr. Sven ikke selv kan forklare, hvad han mener.

Jeg forstår godt hvad Sven mener - men jeg har selvfølgelig også
Studentereksamen

Hilsen Lars

Fra : Hagar

Dato : 22-04-07 14:12

> [...]
> redde installationen på denne måde? (det er i begge tilfælde windows XP

Jeg har brugt et program hos min gamle mor, som fik leveret en sprit ny
maskine med en ulovlig Windows, men jeg husker ikke hvad det program hedder,
men prøv og kig her http://support.microsoft.com/?kbid=321636

Hagar

Fra : Jama

Dato : 22-04-07 14:29

Undskyld den første røg ved en fejl til din mail adr. jeg trykkede forkert,
Sorry.

Hvorfor ikke lave en Rep. så beholder De indstillingerne, det mener jeg De
kan gøre. De skal bruge den XP De har købt, De kan eventuelt(?) bruge det
gamle serial nr. ellers det nye.
Mvh.Jama

Fra : Mads

Dato : 22-04-07 16:10

> [...]

>men hvordan gør man egenligt det? Og kan man i det hele taget redde
>installationen på denne måde? (det er i begge tilfælde windows XP SP2

Det er nemt at skifte CD-key'3n med dette program :
http://magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

mvh Mads