internet
Fra : koed

Dato : 21-04-07 04:15

hejsa jeg er normal Windows mand, men prøver Ubuntu 7 og ma sige det
er fremtiden, men jeg har brug for hjalp med mit internet. jeg ved
ikke hvad jeg skal gore har en asus A9RP lap top med noget som hedder
wireless 802.11b/g. Jeg har kigget de forskellige indslag men ved
ikke hvad jeg skal gore hvor og ved hvad vil meget gerne kore Ubuntu
sa jeg haber i kan hjælpe mig

Fra : Per Jørgensen

Dato : 21-04-07 07:18

koed skrev:
> [...]
> wireless 802.11b/g. Jeg har kigget de forskellige indslag men ved
> ikke hvad jeg skal gore hvor og ved hvad vil meget gerne kore Ubuntu

Hej Koed.

Jeg ved ikke helt lige hvad det er for en laptop du snakker om.
Men generelt er Ubuntu den mest brugervenlige og har derfor moduler mm
indbygget.
Men det du har brug for at vide er :
Hvilket chipset sidder der i din laptop ??? Og hvilken set benytter dit
trådløse kort sig af ???
Derefter er der mange mange muligheder for at få dette til at fungere.

Start med at åbne en konsol.
skriv sudo ifconfig
der vil du få at vide om der er flere netkort registreret i maskinen
har du eth0 og eth1 (evt eth2 hvis der er firewire) så er det allerede
installeret.
Derefter kan du skrive sudo iwlist scan
Og du kan se hvilke netværk der er muligheder for at kunne koble til
trådløst.
Jeg mener derefter at der i Ubuntu under systemadministration er en nem
mulighed for at kunne administrere dette grafisk.

Håber det hjælper dig lidt i gang
MVH
Per