MS Windows
briani 27239
Åbne Access databaser med gratis tool?
Fra : Tom

Dato : 21-04-07 01:55

Jeg vil gerne læse nogle Access databaser uden rent faktisk at købe Access.
Aner ikke om det er 97 eller 2000.

Findes der et gratis alternativ?

Fra : Hagar

Dato : 21-04-07 05:45

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne læse nogle Access databaser uden rent faktisk at købe
> Access.
> Aner ikke om det er 97 eller 2000.
>
> Findes der et gratis alternativ?

Du kan prøve denne her
http://www.softpedia.com/get/Internet/Servers/Database-Utils/MDB-View.shtml
eller lede efter andre her
http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=access+free+viewer&spell=1

Hagar

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 21-04-07 06:55

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne læse nogle Access databaser uden rent faktisk at købe
> [...]

Hvad med

www.openoffice.org ?

Martin /Helsingør

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-07 09:32

Martin /Helsingør skrev:

> Hvad med
> www.openoffice.org ?

Det dur ikke. Det kan klare de andre office-filtyper, men ikke
Accessdatabaser.

--
Bertel

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 21-04-07 09:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det dur ikke. Det kan klare de andre office-filtyper, men ikke
> Accessdatabaser.

Er du nu også sikker på det? Man kan da forbinde til en Access database
ligesom man kan forbinde til en MySQL database.

Har ikke lige en acces database at prøve på, men i dialogboksen kan jeg
vælge Access som en mulighed.

/A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-07 10:13

Andreas Lorensen skrev:

> Er du nu også sikker på det?

Nu hæftede jeg mig ved ordet "åbne". Når man vælger den mulighed
i Base, kan man ikke klare Access.

> Man kan da forbinde til en Access database
> ligesom man kan forbinde til en MySQL database.

Ja, sørme ja, og den mulighed kendte jeg ikke. Jeg har faktisk
flere gamle Accessdatabaser liggende, og jeg har lige åbnet en på
den måde. Imponerende!

--
Bertel

Fra : Tom

Dato : 22-04-07 17:13

> Ja, sørme ja, og den mulighed kendte jeg ikke. Jeg har faktisk
> flere gamle Accessdatabaser liggende, og jeg har lige åbnet en på
> den måde. Imponerende!

Hmm når jeg vælger at åbne en A-DB fra File menuen lukker Base uden nogen
form for melding

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-07 19:06

Tom skrev:

> Hmm når jeg vælger at åbne en A-DB fra File menuen lukker Base uden nogen
> form for melding

I øvrigt får man kun adgang til tabellerne med den metode.
Forespørgsler, formularer og rapporter er væk. Ydermere skal man
være klar over at den database man evt. gemmer bagefter, kun er
et link til accessdatabasen.

--
Bertel

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-04-07 09:42

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne læse nogle Access databaser uden rent faktisk at købe
> [...]
Måske denne her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b73df33f-6d74-423d-8274-8b7e6313edfb&DisplayLang=da

Bc

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-07 10:15

Tom skrev:

> Jeg vil gerne læse nogle Access databaser uden rent faktisk at købe Access.

Hent OpenOffice. Det er et gratis office-system, og det er
smaddergodt. Det kan håndtere filer fra MS-office.

Accessdatabaser kan 'åbnes' ved at man i Base vælger "forbind
til".

--
Bertel

Fra : Tom

Dato : 22-04-07 17:15

> Accessdatabaser kan 'åbnes' ved at man i Base vælger "forbind
> til".

Ah ja, nu virker det.
Takker!