MS Windows
briani 27239
Ikoner til genveje
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 21:05

Hej.

I Windows XP har jeg på mit skrivebord nogle genveje. Herunder en generel
genvej til Internet Explorer samt en genvej til en bestemt hjemmeside.

Efter jeg odpaterede til Internet Explorer 7 ændrede ikonet på skrivebordet
for den generelle genvej sig til Internet Explorer 7-udgaven og genvejen til
den bestemte hjemmeside fik et ikon svarende til faviconet.

Men lige pludselig blev begge ikoner ændret tilbage til den gamle Internet
Explorer 6 ikon.

Hvor ligger de nye ikoner?

Fra : emj

Dato : 20-04-07 22:34

Michael Sørensen skrev:

>Men lige pludselig blev begge ikoner ændret tilbage til den gamle Internet
>Explorer 6 ikon.
....og du har ikke tilfældigvis kørt en gendannelse, så du igen har IE
6 installeret i stedet for IE7?

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 22:39

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> ...og du har ikke tilfældigvis kørt en gendannelse, så du igen har IE
> 6 installeret i stedet for IE7?

Jeg har ikke kørt gendannelse. Det er IE7 jeg kører. Kan bl.a. se det på
fanebladende m.v. Jeg har endda prøvet at installere IE7 en gang til.

Fra : Max

Dato : 20-04-07 22:46

Hej Michael

> Jeg har ikke kørt gendannelse. Det er IE7 jeg kører. Kan bl.a. se det
> på fanebladende m.v. Jeg har endda prøvet at installere IE7 en gang

Har du prøvet at reparere iconerne via TweakUI ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-07 09:00

> Hej Michael

> Har du prøvet at reparere iconerne via TweakUI ?

Hej. Tak fór dit svar.

Nej. Hvad er det / Hvordan gøres det - evt. henvisning til læsestof.`

Fra : emj

Dato : 21-04-07 09:52

Michael Sørensen skrev:

>Nej. Hvad er det / Hvordan gøres det - evt. henvisning til læsestof.`

Det er en at MS powertøys utilities.
Kan hentes her
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 21-04-07 09:59

Hej Michael

> Nej. Hvad er det / Hvordan gøres det - evt. henvisning til læsestof.`

Som emj også skriver er det et powertoy fra Microsoft du downloader
og installere.

Tweak kan mange ting som man kan have brug for, bl.a. reparere ikoner,
ud over det er der ting omkring login den kan tage sig af, ting som
automatisk login, slette sidste bruger osv. Den kan fjerne pilene på
genvejsikoner. Det er for mange et uundværligt stykke værktøj man
nødig vil undvære. Prøv det og se om det kan løse dit problem.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-07 16:18

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> ...og du har ikke tilfældigvis kørt en gendannelse, så du igen har IE
> 6 installeret i stedet for IE7?

Det er faktisk sådan, at hvis jeg på genvejen ændrer ikonet nu, så er ikonet
"nulstillet" sig tilbage til den gamle (nu forkerte) ikon ved næste opstart
af Windows.

Fra : emj

Dato : 21-04-07 16:34

Michael Sørensen skrev:

>Det er faktisk sådan, at hvis jeg på genvejen ændrer ikonet nu, så er ikonet
>"nulstillet" sig tilbage til den gamle (nu forkerte) ikon ved næste opstart
>af Windows.

Sig mig, læser du ikke vore svar?
Så hent dog den TweakUI ?

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-07 17:04

> Sig mig, læser du ikke vore svar?
> Så hent dog den TweakUI ?

Jo, jeg har skam læst jeres svar og har hentet programmet. Jeg har dog ikke
benyttet det endnu, da jeg har prioriteret arbejdet højere end at sætte mig
ind i et nyt program lige nu og her.

Ovenstående indlæg var kun en ekstra information om, at ikonet ændrer sig
ved genstart af PC. Se det som en servicemeddelelse til interesserede.