MYSQL insert og update
Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 14:55

Findes der en nem løsning i MySQL, så jeg ikke først skal kontrollere om
en post findes for at afgøre om jeg skal indsætte eller opdatere?

UPDATE kan ikke opdatere når posten ikke findes
INSERT kan ikke indsætte hvis posten findes

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 20-04-07 16:07

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> UPDATE kan ikke opdatere når posten ikke findes
> INSERT kan ikke indsætte hvis posten findes

INSERT ... ON DUPLICATE KEY UPDATE ...

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert-on-duplicate.html

Leif

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 17:59

On Fri, 20 Apr 2007 17:06:47 +0200, Leif Neland wrote:

> INSERT ... ON DUPLICATE KEY UPDATE ...

Mange tak.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 20-04-07 20:52

Leonard wrote:
> [...]
>
> UPDATE kan ikke opdatere når posten ikke findes
> INSERT kan ikke indsætte hvis posten findes

REPLACE

/ Carsten