/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Diskettedrev
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-04-07 18:35

Det er ikke for at starte en ny diskussion i lighed med den jeg har
forårsaget angående cd-rom-drev, usb-nøgle og zip-drev, i tidligere tråde.
Af almindelig interess4e har jeg bare et lille ja-nej-spørgsmål.

Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden af der
skal læses en driver ind.

Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at installere et
nyt diskettedrev ?

Hilsen Åge



 
 
Johnny (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 18-04-07 18:48


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4626569d$0$6695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Det er ikke for at starte en ny diskussion i lighed med den jeg har
> forårsaget angående cd-rom-drev, usb-nøgle og zip-drev, i tidligere tråde.
> Af almindelig interess4e har jeg bare et lille ja-nej-spørgsmål.
>
> Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden af
> der
> skal læses en driver ind.
>
> Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at installere et
> nyt diskettedrev ?
>
> Hilsen Åge
>
>
>
JA



Thomas von Hassel (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-04-07 09:31

Johnny <virker@ikke.dk> wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4626569d$0$6695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det er ikke for at starte en ny diskussion i lighed med den jeg har
> > forårsaget angående cd-rom-drev, usb-nøgle og zip-drev, i tidligere tråde.
> > Af almindelig interess4e har jeg bare et lille ja-nej-spørgsmål.
> >
> > Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden af
> > der
> > skal læses en driver ind.
> >
> > Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at installere et
> > nyt diskettedrev ?
> >
> > Hilsen Åge
> >
> >
> >
> JA

.... hvis man da kan opdrive et nyt diskette drev til den tid ;)

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Hagar (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 18-04-07 18:49


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4626569d$0$6695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Det er ikke for at starte en ny diskussion i lighed med den jeg har
> forårsaget angående cd-rom-drev, usb-nøgle og zip-drev, i tidligere tråde.
> Af almindelig interess4e har jeg bare et lille ja-nej-spørgsmål.
>
> Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden af
> der
> skal læses en driver ind.
>
> Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at installere et
> nyt diskettedrev ?
>
> Hilsen Åge
>
>

Skal der et diskettedrev i maskinen skal det ikke installeres, det finder
Windows selv ud af.

Hagar



Hans (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 18-04-07 18:53


"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:462659aa$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4626569d$0$6695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Det er ikke for at starte en ny diskussion i lighed med den jeg har
> > forårsaget angående cd-rom-drev, usb-nøgle og zip-drev, i tidligere
tråde.
> > Af almindelig interess4e har jeg bare et lille ja-nej-spørgsmål.
> >
> > Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden af
> > der
> > skal læses en driver ind.
> >
> > Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at installere
et
> > nyt diskettedrev ?
> >
> > Hilsen Åge
> >
> >
>
> Skal der et diskettedrev i maskinen skal det ikke installeres, det finder
> Windows selv ud af.
>
> Hagar
>
Og lige et godt råd: Køb IKKE et USB-diskettedrev.



ShutEye (18-04-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-04-07 18:57

> Og lige et godt råd: Køb IKKE et USB-diskettedrev.

lol!



Åge Halldorsson (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-04-07 19:07


"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
news:46265b77$0$52157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Og lige et godt råd: Køb IKKE et USB-diskettedrev.
______


Din humor tager overhånd.

Hehe

Hilsen Åge



Kim (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 19-04-07 08:37

On Wed, 18 Apr 2007 19:48:41 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Skal der et diskettedrev i maskinen skal det ikke installeres,
>det finder Windows selv ud af.

Fantastisk - sætter Windows selv kabler og skruer på ?

fut : dk.edb.hardware.drev

--
Kim


John (19-04-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-04-07 09:29


Kim formulerede:

> fut : dk.edb.hardware.drev

Det er jo ren til grin når man tænker på
at debatten er ved at ebbe ud :(



John (18-04-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 18-04-07 19:00


Åge Halldorsson formulerede:
> Det er ikke for at starte en ny diskussion i lighed med den jeg har
> forårsaget angående cd-rom-drev, usb-nøgle og zip-drev, i tidligere
> tråde. Af almindelig interess4e har jeg bare et lille
> ja-nej-spørgsmål.
>
> Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden
> af der skal læses en driver ind.
>
> Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at
> installere et nyt diskettedrev ?

Hvis det skal virke som a drev skal du
bruge en diskette med a drivere.


Max (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 18-04-07 19:03

Hej John

> Hvis det skal virke som a drev skal du
> bruge en diskette med a drivere.

Nej, det sjove ligger i at få det til at køre som B drev :)

--
Mvh Max



John (18-04-2007)
Kommentar
Fra : John


Dato : 18-04-07 19:11


Max formulerede:
> Hej John
>
>> Hvis det skal virke som a drev skal du
>> bruge en diskette med a drivere.
>
> Nej, det sjove ligger i at få det til at køre som B drev :)

Nej, først afmonterer man det gamle drev, så
installerer man driverne og sætter det nye a
drev i, så genstarter man maskinen og windows
finder selv de aktuelle drivere. Så vender man
stikket 180 grader og vupti har man et b drev


Thomas von Hassel (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-04-07 09:31

John <jl.transport@mail.dk> wrote:

> Nej, først afmonterer man det gamle drev, så
> installerer man driverne

Hvad så hvis driverne kommer på diskette ? ;)

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

gil (18-04-2007)
Kommentar
Fra : gil


Dato : 18-04-07 19:16

Den 18-04-2007 20:02, skrev Max:

>
> Nej, det sjove ligger i at få det til at køre som B drev :)
>

subst a: b:\

--
gil

Gamle (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 18-04-07 19:46

Åge Halldorsson wrote:
> Montering af et nyt almindeligt cd-rom-drev ser jo ukompliceret uden
> af der skal læses en driver ind.
>
> Er det samme tilfældet, hvis det skulle blive nødvendigt at
> installere et nyt diskettedrev ?
>
Drevet skal sættes til controlleren på bundkortet. Hvis denne ikke er
aktiveret skal du gøre dette i bios. Du skal dér vælge om det er et 1.44
eller 2.88 Mb drev. Men nøjes med at købe et 1.44 Mb drev, det er nok
nemmest at få disketter til.
Ellers er der ingen ben i det.
Og der skal ikke bruges drivere.

Mvh.
Torben



Åge Halldorsson (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-04-07 21:15


"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4626675e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

Men nøjes med at købe et 1.44 Mb drev, det er nok
> nemmest at få disketter til.
> Ellers er der ingen ben i det.
> Og der skal ikke bruges drivere.
_____

Er det forstået rigtigt hvis jeg siger at når jeg har et 1,44 mb
diskettedrev og skifter det ud med et andet helt nyt, også1,44 mb-drev, så
er det bare at tage ledningerne af og sætte dem på det nye, på samme måde
som da jeg skiftede cd-rom-drev ?

Hilsen Åge



Max (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 18-04-07 21:22

Hej Åge

> Er det forstået rigtigt hvis jeg siger at når jeg har et 1,44 mb
> diskettedrev og skifter det ud med et andet helt nyt, også1,44
> mb-drev, så er det bare at tage ledningerne af og sætte dem på det
> nye, på samme måde som da jeg skiftede cd-rom-drev ?

Ja, så enkelt er det.

--
Mvh Max



Gamle (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 18-04-07 21:28

Åge Halldorsson wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:4626675e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Men nøjes med at købe et 1.44 Mb drev, det er nok
>> nemmest at få disketter til.
>> Ellers er der ingen ben i det.
>> Og der skal ikke bruges drivere.
> _____
>
> Er det forstået rigtigt hvis jeg siger at når jeg har et 1,44 mb
> diskettedrev og skifter det ud med et andet helt nyt, også1,44
> mb-drev, så er det bare at tage ledningerne af og sætte dem på det
> nye, på samme måde som da jeg skiftede cd-rom-drev ?

Ja.

Så det er da ikke så slemt

Mvh.
Torben



Åge Halldorsson (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-04-07 22:09

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4626817b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...


> Så det er da ikke så slemt
>
> Mvh.
> Torben
__________

Neeej, det skulle jo nok kunne lade sig gøre. En anden sjov ting er dog at
alle mine disketter viser 1,38 og ikke 1,44.
Men det funker jo godt nok, så det synes jeg de skal have lov til at
vise. Det er når man går ind i egenskaber for den enkelte diskette. Jeg har
godt nok aldrig hørt om 1,38 disketter. Tsk tsk. Men lad dem dog.

For ikke at starte en ny tråd om disketter, så er jeg lige drønet ind i et
problem som jeg ikke kan huske hvordan jeg løste sidste gang. man bliver jo
ældre, især med årene. Måske du kan hjælpe igen igen igen.

Altså; der er nogle hjemmesider som hedder "Danske film". Man kan klikke på
ti-år, hvorefter man kan se en beskrivelse af år-tiets film. De hjemmesider
vil jeg gerne gemme på disketter. Det har jeg gjort før. For nogle år siden.
Jeg kan dæleme ikke huske hvordan jeg gjorde. Når jeg prøver, bliver det det
sådan noget krims krams jeg læser ind på disketten. Hjemmesiden bliver slet
ikke som den er, med farver og billeder og tekst.
Jeg kan se på nogle gamle disketter at der automatisk bliver oprettet
en mappe sammen med hjemmeside-ikonet på disketten, hver gang man gemmer en
internetside. Men hvordan filen var det jeg gjorde det?
Jeg vil selvfølgelig have at hjemmesiden på disketten skal se ud ligesom
når man læser den på nettet.

Hilsen Åge






Gamle (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 18-04-07 22:31

Åge Halldorsson wrote:
>
> Altså; der er nogle hjemmesider som hedder "Danske film". Man kan
> klikke på ti-år, hvorefter man kan se en beskrivelse af år-tiets
> film. De hjemmesider vil jeg gerne gemme på disketter. Det har jeg
> gjort før. For nogle år siden. Jeg kan dæleme ikke huske hvordan jeg
> gjorde. Når jeg prøver, bliver det det sådan noget krims krams jeg
> læser ind på disketten. Hjemmesiden bliver slet ikke som den er, med
> farver og billeder og tekst. Jeg kan se på nogle gamle disketter
> at der automatisk bliver oprettet
> en mappe sammen med hjemmeside-ikonet på disketten, hver gang man
> gemmer en internetside. Men hvordan filen var det jeg gjorde det?
> Jeg vil selvfølgelig have at hjemmesiden på disketten skal se ud
> ligesom når man læser den på nettet.

Hej Åge.

Når du er på hjemmesiden, åbner du filer i øverste venstre hjørne. Gå ned på
gem som og åbn den. Herefter gemmer du den som webside fuldstændig filtype.
Du angiver blot, hvor du vil gemme den.

Mvh.
Torben



Gamle (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 18-04-07 22:48

Gamle wrote:
> Åge Halldorsson wrote:
>>
>> Altså; der er nogle hjemmesider som hedder "Danske film". Man kan
>> klikke på ti-år, hvorefter man kan se en beskrivelse af år-tiets
>> film. De hjemmesider vil jeg gerne gemme på disketter.>
> Hej Åge.
>
> Når du er på hjemmesiden, åbner du filer i øverste venstre hjørne. Gå
> ned på gem som og åbn den. Herefter gemmer du den som webside
> fuldstændig filtype. Du angiver blot, hvor du vil gemme den.
>

Du kan afprøve det ved at gemme en hjemmeside i en mappe på harddisken efter
min opskrift. Om man gemmer på hd eller diskette er ligegyldigt.
Mvh.
Torben



Hans (18-04-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 18-04-07 23:11


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:462688c3$0$821$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:4626817b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> > Så det er da ikke så slemt
> >
> > Mvh.
> > Torben
> __________
>
> Neeej, det skulle jo nok kunne lade sig gøre. En anden sjov ting er dog at
> alle mine disketter viser 1,38 og ikke 1,44.
> Men det funker jo godt nok, så det synes jeg de skal have lov til at
> vise. Det er når man går ind i egenskaber for den enkelte diskette. Jeg
har
> godt nok aldrig hørt om 1,38 disketter. Tsk tsk. Men lad dem dog.
>
....

Det er der skam en god forklaring på.

(1 MB = 1.048.276 B, og 1,38 * 1.048.276 =1.447.035

Men marketingfolkene, der gerne vil have så store tal som muligt, bruger den
sidste værdi.

Og helt galt går det, hvis du anskaffer dig en dvd-brænder, som forresten
ikke kræver installation af nogen driver (heller ikke på Windws 98), hvor
skiverne på emballagen oftest angives til at kunne rumme 4,7 GB, men i
virkeligheden kun rummer 4,37 GB.

Og harddisken, der i reklamen angives til 160 GB, rummer kun 149 GB...




Thomas von Hassel (19-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 19-04-07 09:31

Hans <hans@susaa.xx> wrote:

> Og harddisken, der i reklamen angives til 160 GB, rummer kun 149 GB...

Ikke helt den indeholer 160 GB og 149 GiB

<http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix>

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste