MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista - grafikkort
Fra : Helge

Dato : 18-04-07 15:22

Hej, jeg købte en pc til jul med en opgraderingskupon til Vista. Nu har jeg
fået den og har lige et par spørgsmål inden jeg går i gang med at
installere.

Jeg har kørt Vista Upgrade Advisor og den siger at det hele stort set er ok,
men grafikkortet er ikke 3D.

Er der nogen her der ved om det betyder, at jeg ikke kan installere Vista,
eller kan jeg bare ikke benytte mig af 3D-effekter...??

Hvad har i ellers af erfaringer med installering af Vista...??

Skal man starte forfra med at installere alle programmer igen (Office, VS
osv.)...??

Er der nogen der kan anbefale et godt billigt Vista-kompatibelt grafikkort
med 3D, jeg spiller ikke spil eller bruger andre grafiktunge programmer...

mvh. Helge

Fra : Hans

Dato : 18-04-07 15:33

"Helge" <nyhedsGULBILgrupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med 3D, jeg spiller ikke spil eller bruger andre grafiktunge programmer...

Forslag: Installér Vista på din nuværende hardware, og vent med et nyt kort,
til du ser, om det, du har, ikke er OK.

Fra : Helge

Dato : 18-04-07 15:37

> Forslag: Installér Vista på din nuværende hardware, og vent med et nyt
> kort,
> til du ser, om det, du har, ikke er OK.

Tak for svaret Hans, men risikere jeg så ikke, at det pludselig ikke
virker...??, og grafikkortet er jo ret kritisk (hvis det ikke virker)..!!

Det er iøvrig en version Home Premium..

mvh. Helge

Fra : Hans

Dato : 18-04-07 15:48

> Tak for svaret Hans, men risikere jeg så ikke, at det pludselig ikke
> virker...??, og grafikkortet er jo ret kritisk (hvis det ikke virker)..!!
>
> Det er iøvrig en version Home Premium..
>
> mvh. Helge

Nej. Hvis din grafikkort er for svagt til 'alvorlige' ting, som f.eks.
Vistas Aero, slår Vista selv denne fra funktion fra i forbindelse med
installationen. Sker dette, er grafikkortet for svagt til dette, men de
øvrige funktioner virker OK (du er jo ikke bruger af grafiktunge
programmer).

Fra : Jens Willadsen

Dato : 18-04-07 15:52

Jeg kører vista på det indbyggede grafikkort i Intels 845 Chipset, det kører
fint.
Hvis dit grafikkort ikke understøtter alle de funktioner vista har brug for,
ændrer den bare opsætningen så den kan køre med det du har. Så der er ingen
problemer.

MVH Jens

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 18-04-07 17:20

Hej, Jeg har installeret XP på en harddisk og Vista på en anden. Det er
fordi jeg bedst kan køre Flight Sim på XP. Ellers er jeg meget tilfreds med
Vista. Det kører stort set Ok. Selve installationen var der ikke problemer
med, det gik hurtigt og smertefrit. M.h.t. grafikkortet, er det nok en god
ide at vente med en opgradering til DirectX10 kortene bliver lidt billigere.
Det er nok klogest at installere alle programmer forfra, det giver den
bedste installering uden nogle "rester" fra tidligere installationer. Håber
du får fornøjelse med Vista

Fra : Helge

Dato : 19-04-07 11:40

Tak for svarene...

Jeg kunne selvfølgelig ikke vente, så jeg installerede i går...

Det gik stort set også let og smertefrit, dog var der et par ting:

- et par gange under installationen af Visual Studio, kom der en meddelelse
om, at kunne være mindre problemer med programmet og om jeg ønskede at
tjekke via internettet om der var en løsning på problemet, det svarer jeg ja
til, hvorefter der kommer en pop-up nede i højre hjørne, hvor der står at
der blev fundet en løsning på problemet og at jeg kan klikke for at få flere
informationer. Men hver gang jeg trykker, kommer der en side op med "denne
side kan ikke vises", er der nogen der er stødt på det problem og evt. ved
hvad man kan gøre...??

- inden installationen gemte jeg mine gamle meddelelser fra outlook express,
når jeg nu forsøger at importerer dem igen, vil den ikke kendes ved
filformatet (dbx)..., er der nogen løsning på det problem...??

mvh. Helge

Fra : Hans

Dato : 19-04-07 13:42

> [...]
> når jeg nu forsøger at importerer dem igen, vil den ikke kendes ved
> filformatet (dbx)..., er der nogen løsning på det problem...??

Ja
http://www.libris.dk/index.php?id=4610&type=0&jumpurl=uploads%2Fmedia%2Fa783.pdf&juSecure=1&locationData=4610%3Att_content%3A5425&juHash=aca2ec8d92

Fra : Helge

Dato : 19-04-07 14:21

> Ja
> http://www.libris.dk/index.php?id=4610&type=0&jumpurl=uploads%2Fmedia%2Fa783.pdf&juSecure=1&locationData=4610%3Att_content%3A5425&juHash=aca2ec8d92

Hej Hans, tak for svaret..., men så langt var jeg nået...., men problemet
er, at mine gemte mails er i formatet dbx, så når jeg når til at vælge
postmapper, så er mappen Outlook Express tom...
Vista vil åbenbart have den i et andet format...

mvh. Helge