MS Windows
briani 27239
Desktop overlay til XP
Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 18-04-07 07:38

Hej NG

Er der nogen her, som ved om der findes en form for overlay til
Windows XPs desktop, så man 100% kan styre hvilke programmer en given
bruger kan køre? Den skal fjerne alle muligheder for f.eks. at kunne
installere ting og også muligheden for at kunne ændre på opsætninger
og lignende (i windows). Man skal kunne køre div. programmer og kunne
gå på nette (hvilket betyder at der også skal fjernes adgang fra at
kunne gå på "Denne Computer" gennem IE).

På forhånd tak
Ole Møller Christensen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-04-07 09:39

Ole Møller Christensen wrote:
> [...]
> gå på nette (hvilket betyder at der også skal fjernes adgang fra at
> kunne gå på "Denne Computer" gennem IE).

Ja, ved å bruke Group Policy Editor, kan man effektivt stenge ute alle valg
man ikke vil gi tilgang til.
http://support.microsoft.com/kb/307882
--
AsleB;Oslo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-04-07 10:32

Den 18-04-07 10.38 skrev Asle Bjerva følgende:

> Ja, ved å bruke Group Policy Editor, kan man effektivt stenge ute alle valg
> man ikke vil gi tilgang til.

Du burde nok have tilføjet, at det kun er muligt i XP Pro. Group Policy
Editor findes ikke i Home-udgaven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hør radio på nettet, og optag dine yndlingsnumre

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 18-04-07 15:02

>Den 18-04-07 10.38 skrev Asle Bjerva følgende:
> Ja, ved å bruke Group Policy Editor,
>kan man effektivt stenge ute alle valg
> man ikke vil gi tilgang til.

Tak for link'et. Det vil jeg kigge lidt nærmere på.

>Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:
>Du burde nok have tilføjet, at det kun
>er muligt i XP Pro. Group Policy
>Editor findes ikke i Home-udgaven.

Det kan jo blive et problem, da computerne kører med Home.

Min tanke var nu også en grafisk brugerflade, som fjerner
windows desktop, og f.eks. giver en række ikoner som starter de
programmer, som der er adgang til.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 19-04-07 09:03

> [...]
>
> Min tanke var nu også en grafisk brugerflade, som fjerner
> windows desktop, og f.eks. giver en række ikoner som starter de

Det finnes også ;
Det du da må få fatt i er et shell-program som erstatter explorer.
Her er en link til en artikkel om det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Desktop_shell_replacement
Hvorvidt det finnes noe som kan gjøre alt det du vil, vet jeg ikke.

--
AsleB;Oslo

Fra : Ole Møller Christens~

Dato : 22-04-07 14:54

Asle Bjerva <abuse@microsoft.com> skrev:
> [...]
>http://en.wikipedia.org/wiki/Desktop_shell_replacement
>Hvorvidt det finnes noe som kan gjøre alt det du vil, vet jeg

Hej Asle (og undskyld det sene svar :D)

Tusinde tak for link'et. Det lader til, at det er sådan noget,
jeg skal have fat i. Må få kigget nærmere på det.

Venlig hilsen
Ole Møller Christensen