MS Windows
briani 27239
Vista og disk "access denied"
Fra : Morten Snedker

Dato : 17-04-07 21:30

www.dbconsult.dk/ms/udklip.jpg, viser den fejlmeddelelse jeg får, når
jeg forsøger at tilgå en harddisk.

Jeg har prøvet at overdrage ejerskabet, men heller ikke det hjælper.
What to do?

mvh /Snedker

Fra : Henning

Dato : 17-04-07 21:45

On Tue, 17 Apr 2007 22:29:57 +0200, Morten Snedker <no@eamailz.ug>
wrote:

>www.dbconsult.dk/ms/udklip.jpg, viser den fejlmeddelelse jeg får, når
>jeg forsøger at tilgå en harddisk.
>
>Jeg har prøvet at overdrage ejerskabet, men heller ikke det hjælper.
>What to do?

Hvad siger Diskhåndtering? Er fejlen pludselig opstået?

Fra : Morten Snedker

Dato : 18-04-07 09:23

On Tue, 17 Apr 2007 22:44:46 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Hvad siger Diskhåndtering? Er fejlen pludselig opstået?

Diskhåndtering melder intet usædvanligt. Her fremgår disken fint som
de andre.

Fejlen har været der helt fra installationens start. Jeg har prøvet
med en re-installation af Vista...samme problem.

Fra : Morten Snedker

Dato : 18-04-07 09:37

On Tue, 17 Apr 2007 22:44:46 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

Ah - nok havde jeg overdraget ejerskabet, men det var altså ikke det
samme som at have tilladelser. Nu virker det.

Selvom det dog stadig undrer mig, at den ikke ville give adgang til
disken som standard, helt fra start.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-04-07 12:18

> [...]

> samme som at have tilladelser. Nu virker det.
>
> Selvom det dog stadig undrer mig, at den ikke ville give adgang til

Det er nok derfor Vista er mere sikker.

Fra : Morten Snedker

Dato : 18-04-07 18:15

On Wed, 18 Apr 2007 13:18:14 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Det er nok derfor Vista er mere sikker.

Givetvis. Men i så fald inkonsekvent i sin sikkerhed. Der var ikke
tilsvarende problemer med øvrige partitioner (4 stk).

Derudover ville det være klædeligt med et løsningsforslag i stedet for
en "Access denied" (i min DK-version?).